måndag 17 juni 2013

Inköpsdag igen






































Bild med tillstånd från Livet hemma, Ikeas blogg

Tusen tack för hortensiatips, ska absolut försöka följas och försöka hålla den fina blomman vid liv, i alla fall tills vi får nyckeln till huset och kan stoppa ner den i jorden! 

Gårdagen var en sån där inköpsresa för nya huset igen. Lite inköp, mycket planering, mycket listor - ni vet, "att köpa". Tänk vad mycket tid man sparar på att bara ha en lista att följa när det sedan är dags! Men att köpa golv och stapla i hörnen här i lägenheten gör man ju inte. Inte heller kakel men jag gillar listor - förenklar helt klart när det är skarpt läge.

Så en del av gårdagen spenderades på Ikea. Och väl där kunde jag inte låta bli att kika på de nya köken. Jättefina men näää, sicken tur att vi hann köpa vårt Ståt - min favorit alla gånger!

Mia

2 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Vad kul att få planera till ett nytt boende:) Såg att du undrade över hortensia i förra inlägget, och det är min favoritblomma. Jag köper alltid flera stycken tidigt på våren till vårt uterum och de brukar hålla sig fina till långt in på hösten! Och då planteras de ut, det är inte alla sorter som blommar nästkommande år men de blir gröna o fina i rabatten:) Ett måste är dock att plantera om dem i en större kruka vid inköp och jag tycker den största fördelen med dem ( förutom att de är vackra ) är att de inte skräpar. De bara blommar o blommar och ändrar lite färg. På hösten knipsar jag av blommorna och låter de torka = glädje året runt! Lycka till! Kram, Carina

Annas skattkammare sa...

Jag är också en list-människa. Skriver listor på det mesta och tycker det gör livet mer överskådligt.. :) iallafallnär det kommer till projekt, julkorten, presenter och framförallt sådant som ska inhandlas, stort som smått. Har inte varit och sett de nya köken, men är också glad att vi fick vårt nya förra sommaren.
Kram Anna