tisdag 11 juni 2013

Huslängtan



Åå vad jag längtar efter min trädgård dessa sköna, vackra, varma sommardagar! Just nu tar jag hand om dotter och jobbar - när jag inte gör det så packar jag flyttlådor. Eller försöker skaffa larm, telefon, el, internet, renoveringsmateriel, tvättstugeinredning och gudvetallt man behöver till nya huset. Men listan blir kortare och kortare i alla fall så det går åt rätt håll! Så även om jag ibland ångrar att vi inte tog hit trädgårdsmöblerna från svärföräldrarna i år till vår lilla täppa så inser jag ju att tiden för att sitta och lapa sol inte finns.

Här, i vår nya trädgård, är det nu tätt mellan buskarna/häcken (bilden togs tidigt i våras) och trädet är stort och grönt. Det går knappt att se in i vår trädgård från vägen och det är precis som jag vill ha, insynsskyddat! Det kanske är lite vinbär på gång på buskarna, vet faktiskt inte riktigt vad jag har i min trädgård.. Mycket spännande!

Mia

4 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad härligt, förstår verkligen din längtan. Tänk så grönt allt är i huset nu. Toppen

Kram Teres

Annas skattkammare sa...

Förstår att du längtar nu!
Kram Anna

dnyahuset sa...

Åkte igenom Dingle för ett par veckor sedan på husjakt jag med. Ett mysigt litet samhälle!

anettan sa...

Vad spännande att se vad som kommer upp. Kram Anette