söndag 16 juni 2013

Hortensia [Inspirationsfabriken]













































När man haft svårt att hålla liv i till och med de pelargoner man har här hemma för tillfället nu i husplanerings- och inköpstider så är väl kanske inte det bästa att gå och köpa sig en hortensia. Men det är precis det jag gjort, egentligen för produktfotografering till butiken men det bästa med det är ju att man faktiskt får behålla blommorna efteråt. Än så länge har vi ju ingen gårdsbutik att placera den i heller så den får helt enkelt stanna här hemma.

Men - jösses - är det inte en svår blomma? Jag tror dock - om jag inte är helt ute och cyklar - att jag ska kunna plantera den ute i trädgården när den blommat klart. Så var det ju det också att försöka hålla den vid liv tills vi får nyckeln till huset om 2 1/2 vecka och då sätta den i trädgården. Tror ni jag lyckas så länge?

Korgen finns i butiken och kommer från senaste tillskottet TineK!

Mia



8 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Fina bilder! Hortensia är så vackert och korgarna är ljuvliga.
Ha en fin söndag, kram Suss

Pia Gustafsson sa...

Vilken fin kombination. Supersnyggt! Kraaam Pia

StrandviksVillan sa...

Inte svår alls!
Se bara till att den får vatten, en rejäl skvätt då den börjar sloka lite.
Jag köpte en hortensia ifjol på sportlovet, den blommade hela sommaren, i kruka på verandan, sen på hösten grävde jag ner den och den är vid liv i år!
Hoppas din också är ett strongt exemplar!
Ha en skön söndag!

dnyahuset sa...

Fin kurka! Jo hortensia ska man kunna plantera ut i trädgården.

Två systrar sa...

Håller med dig! Mina dör hela tiden och jag köper nya hela tiden... :-) för jag älskar dem! Just nu har jag en mörk,mörk lila ute, den är så snygg emn annars är det vita som gäller...du kan plantera dem ute och de kan bli superstora! Lycka till!!! / C

Jennifer - Love and Respect sa...

Jag har inte lyckats hålla liv i Hortensia, vilket i och för sig säger mer om mig än om den stackars blomman. Har INTE gröna fingrar om vi säger så. Har dock fått höra att de egentligen trivs bäst utomhus så det kanske är en bra idé att plantera ut den sedan. :D
Snyggt att ha den i en korg!
Ha en fin söndag

anettan sa...

Så vackra bilder. Ha en fin start på veckan. Kram Anette

Gabriella sa...

Så fint det ser ut! Jag är också sugen på en hortensia, en blå en=)