onsdag 8 maj 2013

Uteliv




























Bilder med tillstånd från Granit.

I år lägger jag inget krut i trädgården vare sig här eller nya boendet. Här känns det rätt meningslöst eftersom vi får vårt nya boende i början av juli och på nya boendet vill jag gärna känna efter först hur jag vill ha det. Och vad som finns!

Men - lite trevligt vore det ju med en kruka på trappan eller altanen. Eller både ock. De flesta krukor jag har är trasiga eller rostiga efter konstant uteliv i sex år så de flesta kommer att kastas. Och då behövs nya! Pallkrage är ju rätt fiffigt också när man inte riktigt vill gräva upp överallt men kanske ta med lite från gamla täppan och låta det stå ett tag provisoriskt tills den där uppenbara platsen uppenbarat sig. Några pelargoner eller sommarblommor i en kruka över altanräcket så är det snabbt budgetpiffat i en handvändning!

 Mia
 

4 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

Granit levererar alltid:)

Kul att det snart är dags att flytta vännen:)

Kram och fin helg till dig!

Annas skattkammare sa...

Så snygga!! Bara tokgillar granit!
Kram Anna

Johanna / Fru form o fix sa...

Snyggt! Här blir det också budgetpiffat i år :-)

Cattis sa...

Åååå va snygga....
Kjamis Cattis