onsdag 29 maj 2013

Ståt - köksrenovering

















































Bilder med tillstånd från Ikea.

Vårt kök i nya huset heter Ståt. Eller kommer heta Ståt, renoveringen börjar ju inte än på en månad. Just nu inför Ikea ett nytt kökssystem som säkert de flesta av er redan vet och jag är glad att vi hann köpa just Ståt eftersom jag trånat efter det i många år. Ädel var också en favorit men eftersom Ståt har behållit sin popularitet hos mig i alla dessa år så blev det så! Jag tycker att det är en gammaldags känsla över luckorna som passar såväl sekelskifte såväl som femtio/sextiotal som i vårt fall. Dessutom matchar det pärlsponten så fint på väggarna med sina luckor.

Vårt kök kommer minna mest om de två sista bilderna och den översta. Bänkskiva i träfärg, pärlspont på väggarna, vitt kakel med fasade kanter, vit ugn, Gorenjekyl/frys, porslinsho och en vacker blandare. Öppna hyllplan på ena väggen men vi väljer helt stängda luckor för att få en äldre känsla.

 Mia

6 kommentarer:

Camillas Lantliv sa...

Det här kommer bli såååå himla bra alltså. Förstår du är eld och lågor och så glad <3 Kramis

Hanna sa...

fina bilder, kommer bli så bra.
Kram
HAnna

Om Ett Hus sa...

Jag tycker de där luckorna är underbart fina! :) Jag har själv tittat på dem många gånger. :) Har dock aldrig blivit av att byta. Det kommer bli kanon bra!

Lantligt i smultronbacken sa...

Snyggt snyggt. Hörde det där med att de ändrar lite i kökssystemet där, min bror hade köpt på sig Lidingö de med.
Vi valde mellan ståt och Lidingö för några år sedan men tillslut blev det Lidingö. De är lika fina båda två och när maken fick säga sitt så fick det bli så:) Ibland får han också vara med och bestämma;)
Kram Teres

anettan sa...

Vilka härliga kök.....Det blir nog jätte bra. Kram Anette

Nazima sa...

Snyggt!
Även om jag är big fan of ek, högblankt och björk så måste erkänna att detta är ju görsnyggt och med din känsla för inredning blir det snäppet ännu snyggare!

Kram