tisdag 28 maj 2013

Loppisfynd












































Loppisfynd är bland det roligaste som finns tycker jag, särskilt just nu såhär i husrenoveringsinflyttartider! Nu är det ju tyvärr så att det mesta kan jag inte ta med mig hem utan har fått hysa hos mina eller Martins föräldrar i sisådär 5 veckor till. I alla fall det i möbelväg jag fyndat men nu har jag satt p för just möbler, såvida de inte är väldigt små och nätta, typ tallrikshyllor, hyllor, pallar osv. Dilemmat är ju att en hel gårdsbutik ska fyllas med möbler och jag väljer att fynda dessa möbler på loppis, tycker det blir lite charmigare än att gå och köpa nytt. Dyrt dessutom! Bara det blir enhetligt och en röd tråd i det hela så tror jag det blir fint. Den röda tråden blir ju vit som ni säkert förstår.. ;-)

Men shoppa möbler när man inte har plats är ju lite.. knivigt..! Så därför får det vänta, hur svårt och frestande det än må vara.

Hursomhelst fick jag med mig ett par fynd som jag faktiskt kunde ta med mig hem sist. Ett par ljuvligt söta Rörstrand Alva. Tefatet har hamnat under en gammal kruka med pelargon i och tallriken ska få agera kak/tårtfat tänkte jag!

 Mia

1 kommentar:

Huset i bullerbacken sa...

Ååå så ljuvliga! Precis såna där fynd hoppas jag på i sommar!

Kram på dig!