måndag 20 maj 2013

Jordgubbar och grädde













































Jag är ju hopplös. Totalt hopplös! Alltså.. Meningen när man ska flytta är ju att göra sig av med en hel del, särskilt porslin då, inte gå och köpa mer. Eller hur? Men vad gör jag? Faller totalt pladask för de skålar som Marie hittat och fyndat, ja för bara någon tia krona styck så kallar jag det fynd.

Skålar med texten jordgubbar sommar grädde på ska få innehålla just jordgubbar och grädde i sommar. Skålar med texten sill gräddfil ska få innehålla just sill och gräddfil. Och slutligen stora skålen jordgubbar potatis sallad kan ju också få innehålla dessa ingredienser. Särskilt perfekta till midsommar om inte annat! Så ni hör ju - gick inte att motstå. Dessa heller. Så nu får jag röja lite mer i keramik/porslinsskåpen - keramik och porslinsälskare som jag är!

 Mia

4 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Nämen hallå!!! Hur kan man lyckas fynda dem för sååå lite? jag säger då det, turgumma.

Kram Teres

Hem och Harmoni Marie sa...

Ha ha, nu blev jag sugen på att köpa några fler... :)

Ha det gott och tack för länkningen! :)
Kram Marie

Sofiahivall - Livet har sina smultronställen sa...

Men fiint! Tänker på midsommar! INte så långt kvar nu :)

Ett hem på landet sa...

Var någonstans hittade du dem???
Var finns de att få tag på???Jättesöta ju!
Kram