tisdag 21 maj 2013

Frukt och bär







































Bilder med tillstånd från Ikea Livet Hemma

Jag blir så otroligt läskad av Ikea Livet Hemmas bilder på frukt, grönt och bär, mycket inspirerande bilder! Det ser så härligt ut med allt framme och det är väl det man borde ha också så man verkligen äter mer frukt. Jag måste erkänna att jag är dålig på det men Filippa äter frukt varje dag i princip. Värst är maken som jag typ måste placera ett äpple i handen på honom om han ska äta.

Så nu bestämmer jag mig här och nu för att jag kör ett försenat nyårslöfte att äta mer frukt och grönt! (Och tvinga med maken på valsen.) I vår nya trädgård tror jag det finns äpple, körsbär och vinbär - det är väl en bra start - eller hur?

Förresten - är det nån som brukar göra must på sina äpplen? Finns det nånstans här i västsverige man kan få hjälp med det?

 Mia


6 kommentarer:

Eva Lundberg sa...

Ja, vad fräscht det ser ut! Man blir inspirerad att laga hälsosammare mat...

Tips på musterier finns bl.a. här:
http://www.svepom.com/mat_mustning_lista.php
Lycka till!

Lantligt i smultronbacken sa...

Håller med dig, det är så läskande och lockande. Här äts det mycket frukt och det är så gott. Men det är lätt att glömma bort det faktiskt (speciellt för maken). Hihi

Vi har ett musteri en mil från oss här i Hälsingland men det blir ju en bit. Det brukar vara många som gör det men de är dåliga på att annonsera. Hör dig för, det brukar finnas fler än man tror

Kram Teres

Fanny sa...

Hehe jag har också bloggat om detta inlägg! Jag blev så sugen på en juicepress.. så härliga färger och det börjar vattnas i munnen på mej! :)

http://trettiosjukvm.wordpress.com

lallbacken sa...

godkväll mia. men visst kan man bli galen i dessa inredningsbilder. först vill jag göra precis som på bilden, för att sedan inse att jag nog inte har råd med allt samtidigt på bilden. Frukt och grönt är bra! Men har samma problem med min man :(
Ha det bra /mia

Vitt och Blått sa...

Jag har en råpresscentrifug och det är SÅ gott! Vi har olika äpplen och så har vi päron och plommon. Det är lyxigt att gå ut i trädgården och plocka egen frukt som man sedan gör juice på! Älskar att mixa! Man kan köra päron och ingefära - så gott och riktigt med energi! Eller apelsin, äpple, morot och lite citron - mums! Man kan köra det mesta i den.
Ha en bra vecka!
Kram Ewa

Linda SMThomassen sa...

En vän till mig har ett musteri på nödö. Där skulle ni kunna musta era äpplen och minns jag inte fel så kan man nog få hjälpa till oxå om man har lust med det :-)