torsdag 11 april 2013

Uteliv [Inspirationsfabriken]











































Medan trädgården väntar på att få löv bortkrattade, lite ogräs rensat, nya blommor i krukan framför dörren och helt enkelt lite omsorg väntar jag själv på lite lust och inspiration. Jag kan helt ärligt säga att jag inte har lust att göra ett knäpp i trädgården i år. Inte ett endaste dugg. Inte när jag har en ny trädgård att ta hand om som jag längtar efter att få se vad som kryper upp ur jorden och vad fruktträden har att bjuda på.

Men - jag ska inte vara elak utan ta hand om min lilla nuvarande täppa ändå trots att jag lider brist på lust och inspiration. Lite penséer framför ytterdörren kanske och så bort med lite ogräs och löv. Så ska jag ta en titt och se vad som kan tänkas få följa med till nya trädgården. Farmors pion är redan flyttad till mellanläge hos svärmor.

Och i väntan på uteliv lever påskriset kvar i vardagsrummet. Nu med lite gröna blad, spirande i hopp om en vacker och lagom varm vår!

Mia

2 kommentarer:

Tinibelli sa...

Vilket vackert blickfång med härlig vårgrönska. Blir glad av bilden!

Tess sa...

vilken underbar kanna!! I Love! Tycker jag känner igen den någonstans ifrån men lyckas inte placera den.
Kram