söndag 7 april 2013

Magnolia [Inspirationsfabriken]






För nåt år sedan visade jag dessa bilder från vår lilla by som stoltserar med en sorts träd per gård. Vi bor om gårdar, inte gator. Vår gård har förärats med himalyabjörkar medan en av de andra har vackra magnolia. Vacker så man hisnar!

Och jag blir lite sugen på att testa magnolia själv, vet att det kan gå om man bara vågar. Inte i år, nya trädgården får vänta ett år men man kan ju fundera så smått. Nån i västsverige som har testat?

Mia

8 kommentarer:

Louise sa...

Bor utanför Kungälv och har både Praktmagnolia och Stjärnmagnolia. Båda växer så de knakar!

Mirre Syr sa...

Oh, magnolior är bara så underbara! Grannen har en , men jag har inte vågat mig på någon själv.

lallbacken sa...

hej mia. tyvärr bor jag inte där nere :( men jag gillar din header hur mycket som helst ;)) har provat göra en header men inte lyckats :( hur göra...
/mia

Om Ett Hus sa...

Åh Magnolia är ju så vackra! :) Vi har tänkt att plantera ett sådant träd till våren/sommaren. :)

Hanna sa...

vackert.
Ha en fin söndag.
kram
Hanna

Petra / Popetotrora sa...

Oh, så vackert! Ger hopp och längtan till sommaren. :)

Jane, Lyckliga Hem sa...

Dessa blommor är så otroligt vackra med dess skirhet mot grova grenar. Du har verkligen fångat detta i dina bilder.

Ha det gott!

Tinibelli sa...

Ja prova - de är ju så vackra! Dessutom finns mycket härdiga sorter att få tag i, som man testat i kalla klimat.
Planteringen är A & O - den har en vid, grund rot, som är mycket känslig för belastning ovanifrån.