tisdag 30 april 2013

Isskåpsfynd




Säljarens bilder från Blocket.

Har ni en fin Valborg? Här är det en lugn sådan, tar en paus i en film en kortis.

För nån vecka sedan hittade jag ett isskåp på Blocket, alldeles i krokarna och eftersom jag länge önskat mig ett var det svårt att motstå, särskilt eftersom det var till ett bra pris jämförelsevis - dock trots att vi inte fått tillgång till huset ännu. Inte det traditionella utseendet kanske men jag älskar det! Detta har varit ett kassaskåp från början på 1800-talet och på senare tid under 1900-talet använts till att förvara smör som en bonde gjort på sin egen gård och sålt på torget.

I skåpet sitter dess historia på papper, mycket roligt att ha tycker jag. Tungt som bly som 3 män kånkade in det hos svärisarna i tillfällig förvaring, hihi! Vad jag ska förvara i vet jag ännu inte, vi får se!

 Mia




Inga kommentarer: