lördag 20 april 2013

I valet och kvalet. Hela dagen.































Bilder med tillstånd från Ikea.


Maken har fallit pladask för soffan Karlstad i grått och eftersom jag bestämmer mycket annat, hihi, så får det bli den. Helt ok för mig även om jag tycker Ektorp är skönare att sitta i så är den inte dum den här heller. Inte alls dum, riktigt fin!

Idag är vi i valet och kvalet. Hela dagen. Jag och maken. Filippa får leka med farmor och farfar medan vi själva gör en herrans massa val. Förhoppningsvis. Kakel och klinkers eller våtrumsmatta, golv, färg, tapeter, soffa, fåtölj eller inte, schsäslong eller inte, bänkskiva till köket, porslin till badrum och lite till. Och få lite hjälp till köket på Ikea. Ja, nu blir det väl förmodligen inte massa beslut idag (man ska absolut inte stressa fram sånt!) eller så blir det det men det gäller att vara effektiv med stort E när man väl har barnvakt. Jag vet ungefär (eller nästan exakt) vad jag vill ha, sedan är det bara att se om maken är av samma åsikt och hitta det "helt enkelt". Då är det skönt när maken nickar, allra oftast. Förutom soffval då. ;-) Jag gillar att vara effektiv, samla ärenden och ta mycket samtidigt när man ändå är igång. Hela dagen.

Och en stor fråga är - soffa och fåtölj - eller soffa och schäslong - eller bara starta med en soffa och ta det andra sedan? Nån som har schäslong och gillar? Eller inte gillar? Skön att sitta i eller sitter man som en 1800-talsfröken med knäppta händer i knäet allra längst fram?

 Mia

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Alla dessa val man ska göra :-)

Schäslong tänker jag måste vara mysigt, lite roligare också än en fåtölj. Kan ta mer plats dock.

Ha en fin lördag

Cattis sa...

Låter som en underbar dag även om hjärnan kommer vara på högvarv!!! :) Min hade varit det...
Jag hade nog satsat på soffa först! Har ingen schäslong men det är snyggt men tar plats! Jag gillar stora mysiga fåtöljer men det är nog för att min älsklingsfåtölj inte får plats i vårt hem just nu o står hos min syster...saknar den!!
Ha en underbar helg!
Kjamis Cattis

Kusin Anna sa...

Har schäslong mem skulle satsat på soffa om jag köpte ny, schäslong underbar när man är två eller kanske tre (vid tresits) men fler personer oerhört obekvämt och man blir ju bara fler just nu med barn och gäster!