fredag 8 mars 2013

Tävling om Wettex vårförbrukning!






























Bilder med tillstånd från Wettex/Vileda

Finns det nåt tråkigare än städa? Stryka möjligtvis men annars är det inte min favoritsysselsättning direkt. Tur är väl då om man har lite snygga attiraljer till hjälp - som Wettex nya diskduk i limited edition i geometriska mönster. Lite härliga färgklickar!

Jag tänkte vi skulle köra en ny tävling där du har möjlighet att vinna en vårförbrukning av den tillfälliga diskduken - dvs 5 paket (20 diskdukar) som du kan feja loss med i vår. För att tävla vill jag att du tipsar om ditt bästa tips på hur man kan lägga mindre tid på sin städning? Tips vi alla blir glada och tacksamma för tror jag!

3 vinnare vinner varsitt kit med 5 paket. Tävlingen pågår till och med 20 mars, lycka till!

♥ Mia
  

18 kommentarer:

veronica hedlund sa...

jag är gärna med..

mitt bästa tips är ju att man har bra städredskap som gör städningen roligare och då går det oftast fortare om man har kul.

kram veronica
veronicahedlund@hotmail.se

Britta sa...

Använd galltvål - ok det låter "luktar illa" men ack så fel du har. Det är en ren ekologisk produkt som luktar riktigt gott... fräscht med lite citron. Det bästa är att den tar bort all smuts överallt och i alla dess former på ett lekande lätt sätt... oj det här låter reklam men få känner faktiskt till Galltvål så jag måste ju berätta och jag är ärlig.

Jag har ytor ingrodda med ett gult hölje av nikotin... riktigt smutsiga ytor i allmänhet... vi försökte skrubba med CiliBang osv... det gick inte bort.

Sen kom jag på Galltvål, som vi använde förr för att få en vit ponny rent inför tävlingar - ja Galltvål är suveränt att använda för att tvätta djur och snacka inte om fläck-borttagning.

Blandade ut galltvålen med vatten och sprejade på ytorna och smutsen bara rann av. Det har t.ex. aldrig varit så lätt att få rent min persienn... den ser ut som ny nu.

Här i Lund kan jag köpa Galltvål på ICA Kvantum... förr såldes den på DUKA. Och här har ni deras hemsida:
http://www.galltval.se/

Såg nu också att man kan köpa den på Clas Ohlson:
http://www.clasohlson.com/se/Pr342109000/Pr342109000

Hanna sa...

Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Spacegirl sa...

Mitt bästa tips är att hålla rent, att plocka undan, städa där det behövs när det behövs så slipper man ta ALLT på en gång, det känns som om man läggr mindre tid på städning då.

Spacegirl_@spray.se

Kim sa...

Jag är mästare på att plocka. Dvs när jag går från ett rum till ett annat plockar jag nästan alltid med mig nåt som ligger "fel". En mugg från frukosten som hamnat i vardagsrummet, sockar som ligger slängda i hallen och bananskal i tvättmaskinen (jo det är sant). Jag scannar snabbt av ett rum och så plockar jag. Det går per ren automatik för mig. Men det ligger ju år av träning bakom, med små barn hamnar ju saker lite överallt.

En annan bra sak är att ställa kökstimern på 10-15 min varje dag och så städar hela familjen. Man hinner mer än vad man tror på 10 minuter.

Kim
kimsan_@hotmail.com

Photo by Maria sa...

Har man barn i åldrar som våra (15-21) så kan man ta hjälp av dem.. De städar sina rum och jag slipper städa 4 rum i huset =) Och så har jag en fantastisk man som städar lika mycket som jag..

Kram Mia

Anonym sa...

I am not sure where you're getting your information, but great topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for great info I was looking for this info for my mission.

My web blog; proxxon mc 200 test
Also see my web page: drehmomente am fahrrad

Anonym sa...

En effektiv dammsugare är nummer ett.
Sen så har jag inte övermöblerat samt så många mattor. Är kattägare och vill kunna fixa golven snabbt.
Sen så är såpa effektivt till det mesta.

Kram Caroline
vitabergenserik@hotmail.com

vitagavlar.blogspot.com sa...

Vi har en robotdammsugare som vi kallar Thyronne;-)! Perfekt, vi plockar i ordning, torkar bänkar, dammar - sen gör vi något roligt tillsammans medan han dammsuger! Helt perfekt och robotarna är inte svindyra längre!
Hälsning från Lisa

Maria Westerberg sa...

Mitt bästa städtips är att varje gång man städar ändra om lite i lägenheten eller huset. Alltså man byter plats på några blomvaser, prydnadssaker eller inredningsdetaljer, så att man får en förändring efter städpasset. I och med att det känns så mycket roligare då, har jag märkt att det också går snabbare att städa och jag får både ett rent hem och nytt utseende på inredningen!

maria.westerberg@skola.vasteras.se

Melinda sa...

Hej!
Mitt bästa städtips är att göra allt som tar mindre än två minuter direkt. På så sätt håller man sitt hem ganska i ordning och det blir inte så mycket att göra när man väl är städdax.

Tack för en trevlig blogg!
/Melinda

Ingrid - Blivande tvåbarnsmamma sa...

Jag är en sån där som alltid småplockar lite grann hemma och plockar undan allteftersom. Då blir det aldrig kaosartat hemma, utan den jobbiga städningen stannar vid dammtorkning, toan och golven. Då går det ganska fort :)

Kram, Ingrid

lilla_ingrid1@hotmail.com

Vardagstugg sa...

Mina bästa tips är att alltid plocka lite hela tiden så att det inte går överstyr med saker runtomkring dig. Sen använda grönsåpa när du städar för det luktar så gott! Tillsist ett gäng vackra blommor som skänker go´doft i hemmet och det blir dessutom roligare att feja när man har nått vackert att titta på! =)

Kram Annelie

Anonym sa...

Helena i Uppsala
Jag gick en gång en helgkurs i stresshantering. Man skulle ställa tre frågor till sig själv, men jag kommer bara ihåg den sista: Vad händer om jag inte gör det som stressar?
Svaret är oftast: INGENTING!
Så ta det lugnt, skjut upp till morgondagen när städlusten infunnit sig. Lite skit i hörnen dör ingen av.

lisette b sa...

mitt bästa tips är att varje dag röja undan så slipper det bli så mycket på en gång senare i veckan. har man dessutom igång bra musik på hög volym blir det ännu bättre!

lis1etavlar@gmail.com
http://lis1etavlar.blogspot.se/2013/03/203-maria-wettex.html

=)

Sandra V sa...

Alltså, städa är ju inte roligt för fem öre. Mitt tips är att om man "planerar" en storstädning tex. en gång i månaden, där man rensar ordentligt så kan man "småstäda" när det behövs däremellan och sen tror jag att man måste försöka släppa den där städstressen. Det är okej att inte ha ett perfekt hem! :)

Anonym sa...

..åh tävlingen för mig det hör jag direkt. Ett storpack tar slut på nolltid och mama å svärmor suckar över mitt/vårt slöseri..:) Städtipset mitt är fast det låter trist att ta EN kväll och kör över hela rasket å sen får det vara. Dock plockar man ju automatiskt där i mellan men det är nog ofrånkomligt när man är många i en familj. Till syvene och sist man gör det för sig själv inte för andra, DET ska man komma ihåg.. Fin fortsatt helg önskar jag.
/Anne O
jocke.anne@telia.com

Carola L sa...

Genom att hjälpas åt och ha rutiner för städningen. Att alla kan plocka bort saker som står gelet ( i detta hus makens Troeglas t.ex.) och att ha bra förvaring i alla rum - då slipper man mycket som ligger och skräpar. En "skräplåda" är inte så dumt att ha då man kan slänga ner saker i den när man inte har tid/ids lägga på sin plats just då!