söndag 3 mars 2013

Söndagsbilden [Inspirationsfabriken]













































Minns ni att jag fyndade nåt till Filippa på loppis för ett tag sedan? Och att jag skulle visa senare? Det var denna gunghäst jag fick för 50 pix! Jag tittade 3 gånger på prislappen för att kolla om det var rätt och jo, det var det. Glad som bara den kånkade jag på den plus lite gamla glasburkar till bilen och gissa om jag fick många blickar, det är tydligen inte bara jag som gillar gamla gunghästar.

Men hur gammal kan den vara, nån som känner igen modellen? -50/-60-tal?

♥ Mia

6 kommentarer:

Catarina Alexandersson sa...

Haha vad kul, min mamma fyndade en exakt likadan, oxå för 50:-! Har ingen aning om dess historia, men kan vara kul att ta reda på =)) På Hönö second hand köpte hon den iallafall, och den är så fin, används flitigt av mina barn :)

Ha en bra dag!
Kram Catta

MammaElva sa...

Åh, vilken fining! Älskar att fynda saker till mina tjejer.. men en gunghäst har jag aldrig råkat på. Ett superfynd!

Ha en fin söndag! kram elin

Jennifer sa...

Jag har en likadan som jag själv red/gungade på när jag var liten på tidigt 70-tal. Min pappa satte dit tömmar och klädde in sitsen i rött skinn som en sadel. Nu ska den få gå i arv till min lilla dotter <3
Tror att den är från 70-talet eller kanske 60-tal.

Ha en fortsatt skön söndag
/Jennifer

Anonym sa...

Har exakt likadan. Min dotter fick den som ny för 10 år sedan.

PIAZZAN sa...

åh så nostalgisk man blir ....jag hade en helt ny i rummet på 70 -talet ...minns att man tyckte att den var fin och lekt med den ...men att man nästan aldrig gungade på den ?! ..*ler

/ Pernilla

Vardagstugg sa...

Vilket fint fynd! =)

Ha en bra start på veckan!

Annelie