lördag 23 mars 2013

Sommarlängtan









































Bilder med tillstånd från Ica Maxi

Å vilka snygga somriga bilder med matlagning i fokus! Här blir det inte nån grillning alls i sommar, vår grill förpassades till de sälla jaktmarkerna efter förra säsongen. Efter att ha stått ute i ur och skur året om i sex säsonger kan ni ju tänka er hur den såg ut.. Inte bra, inte bra.. Man kan ju tycka att hyresvärden kunde ha hållit med ett kallförråd när de ändå bjussar på liten trädgårdstäppa!

Oj vad jag svamlar! Tja, det var ju inte det jag skulle skriva om inte. Jag skulle skriva hur läskad jag blir på iskall jordgubbssaft (nä, tål fortfarande inte alkohol sedan gallstenen), en stor köttbit direkt från grillen, sitta i sköna utemöbler på min altan (som jag inte har ännu, den sitter på huset jag inte köpt ännu och inte ens hittat), lyssna till svag musik som kommer inifrån köket och bara njuta av sommaren..

♥ Mia

3 kommentarer:

Cattis sa...

Åååå vad man längtar till den underbara sommaren...

Ha en underbar helg!
Kjamis Cattis

Lantligt i smultronbacken sa...

Men tänk så gott med kall saft, hemmagjord alltså:) Jag gillar faktiskt också saft bättre för det mesta (om jag inte räknar in kaffe).
Nu längtar jag också till sommaren. Men idag har vi verkligen haft sommarsol, dock men några kallare vindar;)

Hoppas ni får grilla i sommar ändå.

Kram Teres

Mina drömmars hus sa...

Ljuvliga sommarbilder. Nu
fick jag helt plötsligt sommarlängtan som jag inte haft en enda gång hittills.
Ha en fortsatt härlig helg
Kram
AC