söndag 10 mars 2013

Relax! [Söndagsbilden]






































Numera ska man prestera så mycket. Hinna med. Massor. Och helst lite till. Jobba heltid. Ta hand om barn och familj. Ha kalas och fester. Resa. Ta hand om hus och trädgård. I det där fallet var det bättre förr, det var inte så hektiskt. Man levde lite lugnare.

Vissa dagar skulle jag bara vilja vila. Sova. Bara bläddra i tidningar eller göra inget alls. Det är de där dagarna jag tror är jätteviktiga att lyssna på sin kropp. Det är bara du som kan sätta punkt. Just när det känns lite mycket för stunden. Skicka iväg din man och barn och gör ingenting. Stressa ned, slappna av och andas djupt. Tänk på det!

♥ Mia



3 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Klokt och tänkvärt, något som jag är dålig att unna mig. Ha en skön söndag!
Kram Anna

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Kristina - ingen vanlig dag sa...

Så bra att du påminner. Jag är alldeles för dålig på att unna mig vila och att bara vara. Och när jag försöker så har man ständigt det där pirret i kroppen av allt man borde göra istället. Nej. Bättring på det planet - ibland räcker det med en kvart.