tisdag 5 februari 2013

Storage





















































Bildkollage av bilder med tillstånd från Granit

Tack för era rara grattishälsningar till Filippa!

Just nu håller jag på att röja och rensa bort i vårt förråd. Ett mycket tråkigt och slitsamt jobb, oavlönat dessutom ;-) Otacksamt också för den delen, när jag frågar maken om han ser vad jag gjort kliar han sig först på hakan och sedan i håret för att sedan säga mjaaa.. Har du ny frisyr?

Men jag fortsätter - mödan är definitivt värd det! Och trots att jag rensar minst en gång om året tycker jag vi har alldeles för mycket prylar. Förmodligen inte när vi kan sprida ut dem i ett hus så småningom (förhoppningsvis) men skönt att göra sig av med sånt som inte används. (Ni kommer väl till loppiset i sommar sedan?)

Men det som verkligen används ska ju förvaras och jag hittade fenomenalt smarta förvaringspryttlar på Granit som jag mer än gärna skulle se i vårt förråd. De platta är ju perfekta på baksidan av en dörr! Faktum är att jag funderar på den svarta eller grå längst ned till vänster respektive längst upp till höger att hänga på sidan av bokhyllan i arbetsrumsdelen. Tror den svarta skulle passa utomordentligt bra där!

♥ Mia


2 kommentarer:

Johanna / Fru form o fix sa...

Ja, det må vara otacksamt, men så skönt när det är klart och man verkligen får till det!

Evelina sa...

Här har vi röjt järnet och till och med inrett syrum i förrådet, undrar fortfarande hur vi lyckades...
Och IKEAs variant av hängförvaringen har vi i hallen, hängandes i hatthyllan. Perfekt för små mössor, vantar, skor och nycklar...