lördag 9 februari 2013

Mer kök












































Bilder med tillstånd från tidningen Lantliv. Nr 2 2013. Text och bild Helena Köhl.

Tack rara ni för grattishälsningar, jag kan inte fatta att det redan är snart ett halvt decennium sedan Ellis startades. Och tack rara ni för att ni handlar! Klyschan tiden går stämmer faktiskt verkligen. I alla fall i vissa fall.

Jag hoppas ni hojtar om ni känner att det blir för mycket kök här på bloggen? Tyvärr inte mitt eget allra mest utan mest inspiration från andra. Sånt jag gillar allra mest just nu. Köksinspiration alltså! Jag har tydligen hakat upp mig totalt på att drömma om det finfina köket jag nån dag hoppas på att få och i väntan på det i det rätta huset (ja, var är det nånstans förresten?) så får jag nöja mig med inspiration från andra vackra kök.

Som detta till exempel. Hemma hos Mari i Piteå som fanns i tidningen Lantliv nr 2. Enkelt men alldeles underbart! Dörren till skafferiet (?) minner om dörrarna hemma hos min mormor och morfar, öppna kökshyllor älskar jag och den smarta köksön var ju bara helt perfekt!

 Mia

4 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Det var ett fint kök!
Väntar på att vi ska börja fixa lite i vårt.. golv som ska slipas.. skåp bort, hyllor upp. Men det får nog bli tidigast till sommaren så vi kan laga mat på grillen :-)Ja, och sen kostar ju sånt också..
Lotta

Hanna sa...

jätte fint kök.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Cattis sa...

Jättefint kök! I mitt nästa kök ska det finnas en köksö och det ska vara rymligt....mitt drömkök!!

Kjamis Cattis

anettan sa...

Härliga bilder. Kram Anette