tisdagen den 19:e februari 2013

Gardiner
































Bilder med tillstånd från tidningen Sköna hem

När jag var liten kunde man välja på gardinlängder och gardinkappa. Förutom rullgardin då men det är väl nåt annat egentligen. Så gammal är jag! Eller minns jag fel? 

Tror inte det fanns så mycket mer att välja på så att jag älskar hissgardiner är kanske inte så konstigt. Filippa har en i sitt rum och jag tycker det är mycket praktiskt, en gardin som dessutom funkar som rullgardin om man så vill. Dessutom lite mindre platskrävande än ett par längder. Fiffigt på liten yta, se bara ovan!

♥ Mia

3 kommentarer:

Johanna / Fru form o fix sa...

Jag gillar också hissgardiner, det är rakt och snyggt!

Photo by Maria sa...

Nä mycket annat fanns det väl inte att välja på.. Och så skulle det vara omtag på längderna och det skulle helst vara både längder och kappa i samma fönster..
Och på 90-talet då jag hade tex ballonggardiner, hur snyggt är det då?? Ha ha...

Kram Mia

Nazima sa...

Nä, så mycket annat fanns det inte att välja på. Jag älskar hissgardiner och vi har det i tre av husets fönster. Nu när dotterns nya rum snart är klart blir det hissgardin där med, då både hon och jag gillart!
Kram