tisdagen den 12:e februari 2013

Bloggen 6 år - TÄVLING!














































Idag fyller bloggen 6 år! Och såklart ska ju det firas med en tävling!

Denna gång finns det två priser - en valfri pyjamas från Cotton & Button till barn 0-8 år för er som har småttingar eller vill ge bort en rar nattsärk till någon du känner alternativt en termos i valfri färg plus valfri muffinsform - perfekt set till skidturen nu i vinter! Samtliga priser kommer från vår butik Ellis Corner.

Om du vill vinna pyjamasen vill jag att du skriver vilken du tycker är den sötaste vaggvisan och om du vill vinna termos plus muffinsformar den smarrigaste bakverket du vet (du behöver inte skriva receptet)!

Vill du ha en extra chans och få en eller två extralotter?
1 extralott: Länka på din blogg till tävlingsinlägget (låna gärna tävlingsbilden)
2 extralotter: Gilla Ellis Corner på Facebook
3 extralotter: Gilla Hem och Lycka på Facebook!

Glöm inte att skriva din mailadress och hur många lotter du vill ha! Tävlingen pågår till och med 5 mars då jag drar en vinnare som vinner valfri pyjamas och en vinnare som vinner valfri termos + formar. Lycka till!

 Mia


65 kommentarer:

Dronninghuset sa...

En saftig sjokoladekake er nydelig.
1 lodd,
hilsen TOVE i
Dronninghuset

Johanna / Fru form o fix sa...

Stort grattis!! Vilka fina vinster, svårt att välja ;-) Men det får bli termos och formar.

En seg, lite knäckig kladdkaka är nog det godaste bakverket som finns!

Jag vill ha tre extralotter, då jag gillar både butik och blogg på fb samt länkar på min blogg. Fin fettisdag!

Evelina sa...

Grattis på 6års dagen och jag vill gärna tävla om pyjamas som skulle bli ett fint "grattis" till vår dotters ettårsdag :)

Den absolut finaste vaggvisan är "Nu i ro slumra in" även kallas Brahms vaggvisa. Vi hade den på vår förstföddas begravning och jag sjunger den varje kväll för vår underbara Signe :)

Är ju inte med på FB längre men har gillat EC där tidigare och ligger säkert kvar...

Jenny S sa...

Skulle gärna vinna en fin pyjamas till min sex-åriga dotter! Fianste vaggvisan tycker jag är: Trollmors vaggvisa. Jag har gillat Ellis Corner och Hem och Lycka på FB så då blir det väl 2 extralotter!

Grattis till sexårsjubileumet!

/Jenny

Jenny S sa...

Missade att skriva min mail, har ingen blogg som jag länkas till.
jennysofia77@hotmail.com

veronica hedlund sa...

jag vill jätte gärna vara med och tävla om pyjamas.

den bästa vaggvisan är ju självklart trollmor. den har jag alltid sjungit för mina älskade barn även när de låg i magen och de blev genast lugnare ;-)

jag har delat i bloggen
http://minbebis.com/blogg/inka/vinn-pyjamas-eller-termos/

gillade båda sidorna på facebook (veronica hedlund)

kram veronica
veronicahedlund@hotmail.se

bittan sa...

Grattis !
Trollmors vaggvisa har följt mig hela livet och nu sjunger jag den för mina barnbarn.
En pyjamas till Lumina skulle vara roligt att få.
bittan4@gmail.com

Photo by Maria sa...

Grattis till dig och fina bloggen på 6-års dagen =)

Jag har ju inge småbarn så om jag vinner så hade en snygg termos och fina muffinsformar suttit fint..
3 extralotter blir det med för mig =)

Om jag tänker muffins så är den godaste muffinsen jag ätit (och gjort) en after eightmuffin.. Jag älskar mint och jag älskar choklad, en supergod kombo och inte sämre i en muffins =)

Kram Mia

Anonym sa...

Kärleksmums är min grej <3 En lott blir det nog. Men hoppas på turen om att vinna termos + muffinsformar.
Mvh

kontaktmejl:
playnsee [ at ] hotmail [ punkt ] com
Mvh Anna Karlsson

Maria Nylén sa...

-Grattis till dig du härliga♥

Gillar allt och tävlar om termos.
Bästa gottisfika är banoffee pie!
-Åh såå gott=) Ha en fin vecka alla♥ /Maria

Anonym sa...

Vaggvisan Lilla Charles, sov sött i frid gillar jag.
Eftersom jag har varken blogg eller är med i Facebook blir det en lott, tyvärr.
anle@hotmail.se

EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA sa...

Jag skulle gärna vilja vinna en pyjamas. På fredag blir jag tvåbarnsmamma så det vore kul att vinna en härlig pyjamas till "namnlöse" (lillebror har inget namn, får nog utlysa en namntävling på min blogg *s*)

Min favoritvaggvisa är trollmors sång (om de 11 små trollen) medan sonen som är dryga 5 älskar när jag sjunger "Cecilia Lind".

Gillar båda sidorna på FB, Anna Karlsson

Tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/02/12/hem-och-lycka-6-ar-53/

blogg@annakarlsson.se

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhh, den mysiga termosen vill då jag vara med att försöka vinna. Gillar även Ellis corner på fb för en extra lott

Det absolut bästa bakverket jag vet är min egen melon pavlova. Marängen smakar maräng och sen fylls den med grädde och en massa färsk frukt och bär. Mums!

Kram Teres

vitagavlar.blogspot.com sa...

Jag älskar "Nu i ro slumra in, i bädden så fin, som en blomma på en äng i en gungande säng..." Den har jag sjungit för barnen sen de var små. Numera vill Alvin (7 år) hellre höra en Winnerbäck-låt!
Jag länkar, gillar båda sidorna på facebook så maximalt antal lotter tack!
Med vänlig hälsning Lisa

Anonym sa...

Hej hittade sidan genom din vinstchans som året inredningsblogg- grattis, kommer numera följa dig på din blogg.

Den finaste vaggvisa jag vet är vargvisan från ronja rövardotter- sjunger den för min 3 månaders tös nästan varje kväll

Linda Sanderman sa...

Bästa nattvisan här hemma är vår egna variant av "när trollmor har lagt sina elva små troll" fast här är det mamma/pappa som lagt sin älskade *barnets namn* och bäddat ner hen i sängen. den har barnen alltid älskat.

Öskar 5 extra lotter då jag gillat Ellis Corner och Hem och Lycka på facebook!

Mvh Linda

Frida Bergner sa...

Jag är gärna med och tävlar om termosen och muffinsformarna ❤

Min favorit kaka är en god och saftig toscakaka gärna med lite grädde till.

Jag tipsar om tävlingen på min FB-sida i mitt namn: Frida Bergner.

Jag gillar både Ellis corner och Hem & Lyckas FB-sidor i mitt namn: Frida Bergner.

Det blir alltså tre lotter för mig :)

Min E-mail: frida-6@hotmail.com

Anonym sa...

Jag är gärna med och tävlar om termosen och muffins formarna, jag har gillat båda sidorna och delat på fb då jag inte har någon blogg.

Mitt favoritbakverk är nog en riktigt god kladdkaka med hallon och lite lite lakrits i serverat med grädde och ännu mera hallon.

Om jag vinner hittar du mig här
lottahellstrm@yahoo.se

mvh
Charlotta Hellström

Anonym sa...

Vilken tur om man vann en fin termos och muffinsformar.
Favoriten just nu är en lagom stor Budapest bakelse.

2carina@spray.se

Lina sa...

Jag är väldigt gärna med.
Hoppas på en pyjamas till dottern :)
1, Vaggvisa kanske det inte är men "Mors lilla Olle" är den enda visan som funkat på dottern under kvällar när hon ska sova... Den är ju faktiskt väldigt fin :)
2, Gillar Eliis Corner på facebook - Lina Eckerström
3, Gillar din facebook sida - Lina Eckerström

Ha en fin dag !

linaeckerstrom@hotmail.se

Ingrid - Blivande tvåbarnsmamma sa...

Jag är gärna med och tävlar om den fina pyjamasen :)

Min favoritvaggvisa är Blinka Lilla Stjärna, och vår lilla dotter älskar den och har precis börjat försöka sjunga med. Alldeles underbart!

Jag gillar båda sidorna på FB (ingrid Polly) samt har tipsat om tävlingen här; http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2013/february/jag-tavlar-om-fina-priser.html

Kram, Ingrid

lilla_ingrid1@hotmail.com

Maria Westerberg sa...

1)Jag vill vara med och tävla om den fina pyjamasen! Den finaste vaggvisa jag vet är "Sov du lilla videung". Den är så rofylld och så tycker jag att det är så vackra ord i andra versen, som "solskensöga" och "solskensfamn"! Dottern somnar som en stock av den :)
2) Gillar båda sidorna på FB! Maria Westerberg

maria.westerberg@skola.vasteras.se

Anonym sa...

Grattis, Grattis!
Morotskaka är det bästa som finns.
Funkar som muffins också.

Vill jättegärna vinna termos o formar.

lisette b sa...

den finaste vaggvisan som finns är trollmors vaggvisa.. har gillat den sen jag var liten. =)

vill gärna ta fler chanser:
1. tipsar här: http://lis1etavlar.blogspot.se/2013/02/53-hem-och-lycka.html
2. gillar (lisette bäcksro)
3. gillar (lisette bäcksro)

lis1etavlar@gmail.com

Amanda sa...

grattis! Jag vill gärna vinna pyjamasen!
Min favorit vaggvisa är vargsången med Lena Nyman!

Amandanyman96@hotmail.com

Mitt vita hem sa...

Ber om 2 st lotter, tack! :)
Mitt favoritbakverk är självklart kladdkakemuffins! :) Mums!

katja29_6@hotmail.com

Kram Åse

jessamy sa...

Hej.
Jag är med. Kladdkakemuffins det är grejjer de :)
Ja vill tävla om termos och formar.
Jag har tipsat här http://jessamys.blogspot.se/p/tavlingar.html

mvh jessamy_@hotmail.com

Anonym sa...

Hejsan! Vill gärna va med och tävla om en fin termos då det är precis vad jag behöver när vi ska till Sälen i mars :) ! Min absoluta favoritkaka heter browniecheesecake, men så ska man gärna byta ut den mörka chokladen mot mjölkchokladen. Det är den godaste kakan jag någonsin ätit och jag gör den till varje speciella tillfälle :) !

/ johannahilmersson@me.com

Annika - drömmen om 11 barn sa...

Svårt att välja pris var det minsann, men jag vill nog helst ha termos och muffinsformar :)

Smarrigaste bakverket, det får bli en kladdig, god kladdkaka gjord med riktig choklad. Mörk sådan. Sen hemgjord vaniljglass på den och riven choklad ovanpå glassen... Mmm, det vattnas i munnen redan nu!

Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2013/february/hemochlycka.html#comment

Gillar båda sidorna på facebook (Annika Nilsson Pettersson)

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se

Spacegirl sa...

Jag är gärna med och jag vill tävla om en termos och formar.
Mitt favoritbakverk är en god bakelse med vaniljkräm och bär som är täckta med gelé :-)
Mums!
Jagb har länkat i min blogg http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2013/february/5-mars-vinn-hos-hem-och-lycka.html

Spacegirl_@spray.se

Dessie Borgström sa...

Jag skulle vilja vinna termos & muffinsform så jag kan baka uuunderbara kladdmuffins & göra varm choklad att ta med ut på sjön för en skridskotur med familjen :)

Gillat båda sidorna! Dessie Borgström

Tips!
http://dessie-tavlingsblogg.blogspot.se/2013/02/53.html

Kraaam Dessie - Mamma till Alicia & Kevin
dessie_2000@hotmail.com
http://dessie.nu

Johanna sa...

Hej!

Jag väljer en lott.
Det smarrigaste bakverket jag vet, är en god cheesecake med mycket färska bär på. Helst en blåbärs cheesecake.

Ha en fin dag! :)

Min hotmail adress: johannaarnesson@live.se

Anonym sa...

Jag testar min lycka då!
Tävlar om termos & muffinsformar.

Jag har en förälskelse till mousse i alla dess former. Tex moussetårta, gärna passion/choklad.. mmm...

Mvh, Carita
turkost@gmail.com

Caroline, längtan efter fler barn. sa...

Jag älskar kladdkaka! :)

Gillar båda facebooksidorna - Caroline Andersson

Länkar även från min blogg: http://caroliinea.vimedbarn.se/?p=1223

Håller tummarna, termosen var helt underbar! :)

caroliinea@hotmail.com

Elina sa...

Jag är jätte gärna med och tävlar om termosen då den var helt fantastisk och då vi saknar en hade den varit välbehövlig.

Allt med choklad gillar jag, desto mer choklad desto bättre men jag säger nog kladdkakemuffins då det är de jag bakat och ätit dom senaste veckorna.

Har gillat båda sidorna på Facebook med namnet Elina Volanen.

Nu gör jag som alla andra och håller tummarna och tårna :)

Anonym sa...

Jag tar en lott och vill vinna termos
och formar. Bästa bakverket är min mammas parisare/franska våfflor :)
Kram Caroline
vitabergenserik@hotmail.com

saga (sagapahlsson@live.se) sa...

Jag vill vinna termosen och muffinsformarna! Det smarrigaste bakverket tycker jag är brioche! :)

Gillar båda sidorna på fb (Saga Påhlsson) och här har jag tipsat i min blogg: http://emiliasmor.blogg.se/2013/february/tavlingstips.html

Millah sa...

1. Ett favorit bakverk är absolut onsdagskärtorsdagkaka, mums säger jag bara
2. Tipsat: http://millahoman.blogg.se/tavlingar/2013/february/pyjamas-eller-termos.html
3. Gillat på facebook "camilla millah öman"
4. Gillat på facebook "camilla millah öman"

Hoppas på tur.. Kramar // Millah
millahoman@hotmail.com

chanette andersson sa...

Vi e picknick lover familj så den termosen o formarna
e som gjorda för oss. våran favorit e dumlekakor o vårat
egengjorda ostbryt bröd..mums

1. http://chanette.blogg.se/2013/february/vinn-hos-hem-lycka-5-mars.html

2. chanette andersson gillar på fb

3. chanette andersson gillar på fb

chanette81@hotmail.se

Sanna sa...

Vad roligt att du bloggat så länge, så först och främst grattis!

Jag skulle faktiskt vilja vinna termosen och muffinsformarna och mitt absolut smarrigaste bakverk är helt klart Budapest.

Gillar Ellis Corner på FB (Sanna Kaakinen)

Gillar Hem och Lycka på FB (Sanna Kaakinen).

Kram Sanna
mammasvardag@hotmail.com

Pernie sa...

Grattis till sex år.

Jag skulle vilja vinna termosen och muffinsformarna, det godaste bakverket är nog kladdkakemuffins med mycket chokladsmak,

Tar tre extralotter; har tipsat här http://mippemutt.blogspot.com/2013/02/tavla-hos-hem-och-lycka.html
Gillar både Ellis Corner och Hem och Lycka på FB: Pernilla Henningson

Lindah sa...

jag är med.

1. önskar vinna en pyjamas till dottern. min favorit vaggvisa är den om vargen som dom sjunger i ronja rövardotter. den sjöng jag alltid för dottern när hon var liten bäbis och gör det ibland än i dag.

2. har länkat i bloggen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2013/february/pyjamas-eller-termors-muffinsformar.html#comment

3. gillar ellis corner på fb (linda hallstensson)

mail: litenmentuff@live.com

hoppas på tur. ha det gött//Lindah

Anonym sa...

Helena i Uppsala (en lott)
"Du är så fin och jag tycker om dig, du är så fin och jag tycker om dig.
Ingen är så fin som du i hela världen, ingen är så fin som du i hela världen"
Ungersk melodi med svensk text av Borghild Arnér

joi sa...

Jag tar 3 lotter.
Jag fullkomligt älskar Vargen ylar... från Ronja du vet.. den sjunger jag i stort sett dagligen..

gillar på face-johanna andersson

joi sa...

Jag tar 3 lotter.
Jag fullkomligt älskar Vargen ylar... från Ronja du vet.. den sjunger jag i stort sett dagligen..

gillar på face-johanna andersson

En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma sa...

Vilka underbara vinster! Men om jag måste välja så väljer jag nog en pyjamas. Bönan i magen behöver några till :)

Min favorit vaggvisa är "trollmor", det är den jag sjungit för alla tre redan från det som legat i magen. Och det är också den som mina grabbar börjat sjunga när dom var små :)

1. Jag länkar här: http://www.elinteg.se/tavlingar/

2 & 3. Jag gillar på fb (Elin Tegström)

mail. elinteg81@gmail.com

Håller nu tummarna och hoppas på tur!

Jeanette S sa...

Jag är gärna med och tävlar och tar en lott! Jag skulle bli överlycklig om jag vann en rosa termos.

Det grå huset sa...

Hej! Jag önskar 3 lotter och jag väljer pyjamasen - den sötaste vaggvisan jag vet är Brahms Vaggvisa (Nu i ro slumra in)

Nu i ro slumra in
lilla älsklingen min,
ned i kudden dig göm
vid din rosiga dröm,
tills du väcks, lilla vän,
nästa morgon igen,
tills du väcks, lilla vän
nästa morgon igen.

Den finns i fler versoner, som tex.
Ack så skönt, slumra in, i bädden så fin,
så som blomman på äng, i en gungande säng.
Å guds änglar de små breder vingarna ut, över barnen de små, tills att natten är slut.

Det grå huset sa...

Hej! Jag väljer 3 lotter och om jag vinner vill jag ha pyjamasen. Den sötaste vaggvisan jag vet är: Ack så skönt, slumra in, i bädden så fin, som blomman på äng, i en gungande säng. Å guds änglar de små breder vingarna ut, över barnen de små, tills dess natten är slut. (Känd från saltkråkan)..

Mvh Elin

Fröken Mårbacka sa...

Jag väljer tre lotter, länkat och gillar på facebook :)
Skulle vilja välja pyjamasen och lägga undan tills det är dags att själv ha barn men får välja termosen och muffinsformarna då jag älskar och baka! Termosarna är ju för fina!
Har många goda recept som går varma här hemma, men kladdkaka utav alla slag är ju favorit.
Chokladmördegsbotten med brownie fyllning och pecannötter med vaniljglass och färska bär till är underbart!
Kram Lisa

Carola L sa...

Sov du lilla vide ung!

Skulle vilja vinna termos och formar

Gillar bägge på FB (Carola Lind)
Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/february/valfri-pyjamas-fran-cotton-button-alt-termos.html


tavlingar(at)officefixarna.com

Kim sa...

Jag vill vara med och tävla om en fin pyjamas till min minsting. Jag älskar Lovis vaggvisa. Jag vet inte om den heter så, men det är iaf den som Lovis sjunger för Ronja Rövardotter. Den kanske inte är jättesöt, men jag och mina pojkar gillar den iaf.

Jag gillar på facebook - Kim Falkenström
kimsan_@hotmail.com

Anonym sa...

Hej.
Jag vill tävla om en pyjamas till sonen. Sötaste vaggvisan är "Sov du lilla videung"

Mvh
Lennart
slsvensson@hotmail.se

detfinalivet sa...

Jag vill vara med och tävla om den otroligt fina termosen och bakformarna.
Mitt godaste bakverk är smulpaj med massa goda bär och vaniljsås.

Gillar hem & lycka på facebook och ett blogginlägg kommer snart upp!

Heidi Larsson sa...

Jag vill vinna en pyjamas till min lille son och favoritvaggvisan just nu är "Jag vet en dejlig rosa"

Jag har gillat Ellis Corner och Hem och Lycka på facebook (Heidi Larsson)

3 lotter totalt?

MVH
Heidi

heidilarsson@hotmail.com

Anonym sa...

Jag är med i pyjamastävlingen och jag säger Vaggvisa för flyktbenägna av Håkan Hellström! Den kör jag här hemma, kanske lite annorlunda men fin!

Peter
Peter_Verdin@Hotmail.com

Anonym sa...

Hej!
Jag är gärna med och tävlar om termossetet och tar tre lotter!

Mitt favoritbakverk...Mjuk pepparkaka!
Gärna med iskall mjölk till!

Camilla
kubbov30@gavlenet.se


jenn2you@hotmail.com sa...

Pyjamaserna var helt underbart fina! Hoppas att vinna till den lilla i magen ! Jag tycker den finaste vaggvisan'e Trollmors visa!

Jag har gillat bada sidorna pa FB med namnet barbados jenn!

Anonym sa...

Jag skulle bli jätteglad om jag vann den jättefina termosen, är nästan kär i den om man kan bli kär i en sak det vet jag inte. Kanske kan man bara bli kär i människa trots allt.

Jag har gillat Ellis Corner och Hem och Lycka på facebook https://www.facebook.com/anette.m.carlsson

Jag följer din blogg och jag var den 4:e att gilla tävlingsinlägget och det var 568 följare :)

Finaste vaggvisan kommer nog alltid vara min barndoms vaggvisa " När trollmor har lagt alla sina trollbarn" och mitt favorit bakverk är Björnbärsmoussebitar, går att hitta receptet i boken Bär och bakverk av Elisabeth Johansson. En stor bok med massor av fina bilder.

Om jag vann pyjamasen så blir det en fin present till en vän som fått sitt första barn för en månad sen.

nettan.klar@gmail.com
Anette Meg Carlsson

Anonym sa...

Grattis på 6 års dagen glömde jag skriva, jag följer dig på bloggen :)

anette meg carlsson

liselotte sa...

Jag är gärna med och tävlar!
1. Skulle jag ha turen att vinna, vill jag ha en pyjamas. Min favorit vaggvisa är Trollmors vaggvisa
2. Har länkat på min blogg http://liselottess.blogspot.se/2013/03/pyjamas-eller-termos.html
3. Gillar på facebook, liselotte andersson
4. Gillar på facebook, liselotte andersson
liselotte.202andersson@telia.com

AK sa...

Jag är gärna med och tävlar om en termos och formarna.
En god kladdkaka är aldrig fel.
Har länkat på min blogg så det blir en extra lott.
/AK

Zandra- Blivande mamma, Mitt liv på landet sa...

4 LOTTER (1 + 3 extralotter).

Åh, jag vill jättegärna vara med och tävla om en pyjamas till bebisen i magen! :) <3

1. Sötaste vaggvisan tycker jag är "vyssan lull" <3 Den sjöng min mormor alltid för min mamma när hon skulle sova. Sedan sjöng mamma alltid den när jag var liten och inte kunde sova, och nu kommer jag absolut föra denna vaggvisa vidare till mina barn! :) <3

2. Har gjort ett inlägg på min blogg här:

http://zandrasnyadagbok.blogg.se/2013/march/tavling-53-2.html#comment

3. Gillar Ellis Corner på facebook.

Heter Zandra Svantesson på facebook.

4. Gillar Hem och Lycka på facebook.

Nu kan jag bara hålla alla tummar & tår jag har, det hårdaste jag kan! <3 :)

zandra_svantesson@hotmail.com

Sara Mårtensson sa...

Grattis till 6 år i bloggvärlden! :-)

Jag vill gärna vinna nattskjortan eller pyjamasen :-)

Finaste vaggvisan är "Nu i ro, slumra in, i bädden så fin
som blomman på äng, i en gungande säng och guds änglar de små breda vingarna ut och kring barnet de stå tills dess natten är slut."

Jag gillar Ellis Corner och Hem och Lycka på Facebook. Min blogg vilar så jag gör inget inlägg där, liks ingen som skulle läsa ;-) Vill ha 2 extralotter.

Kram Sara

Cissi - Lyckornas Hem o Trädgård sa...

Hej! Jag är gärna med och tävlar om en termos och muffinsformar. Mitt godaste bakverk är en tårta gjord på maräng och rice crispies med en såååå gooood smörkräm mellan botten och toppen. :-)
Jag länkar från min blogg, gillar både blogg och butik på FB!
Hoppas på tur!