söndag 20 januari 2013

Söndagsbilden [Inspirationsfabriken]













































Medan det verkligen är vinter ute, snö och isande kallt befinner jag mig i ett litet mellanläge härinne.

Krukorna ekar tills synes tomma även fast de inte är det utan istället manar på mina pelargoner att växa lite snabbare efter att ha blivit nedklippa, minigranen åker nu ut efter att ha börjat släppa de allra sista barren och jag vet inte riktigt vad jag ska dekorera med istället. Vita gardiner istället för de mörkt bruna har åkt upp istället i sovrummet och de bruna har gjort sitt härhemma efter att ha agerat mörkläggningsgardiner för dottern som inte ens sover härinne längre.

Vinter jovisst men det är lite förändringar på gång som ännu inte är påbörjade. Som kräver hjälp från maken.  Men tills jag lyckas få med honom så får det vara vinter härinne också. Eller vårvinter månne. Mellanläge. I väntat på lite annat..

♥ Mia

3 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Jovisst är det mellanläge nu... julen är förbi och vi väntar på våren. :)
Jag har också lite planer här hemma och försöker nu introducera dessa lite försiktigt så att alla är med på hur fint det kommer bli :)
Drömmer bl a om att göra en tavelvägg i vardagsrummet...

Ha en fin dag Mia!
Kram Marie

Pia Gustafsson sa...

Hoppas din pelargon börjar växa snart. Mellanlägen kan vara bra tid att fundera och planera på innan man tar fart och gör slag i sak. Kraaam Pia

Hanna sa...

Ha en fortsatt fin söndag!
Kram
Hanna