tisdag 8 januari 2013

Minus 7











































Jag brukar inte skriva något om matvanor, vikt, kost och annat i samma anda men gör ett undantag för en gångs skull. Jag gick upp i vikt under den tid jag inte mådde bra, under den tid som min chef behandlade mig som skit. Kort sagt. Och sedan med sjukdom, graviditet, missfall, graviditet igen och så ta hand om en nyfödd gavs inte direkt så mycket ork till att ta tag i de där extra kilona jag hittade under resans gång.

Men. Nu så. Nu banne mig ska de bort. Jag kommer med all sannolikhet aldrig bli lika smal som jag var för tio år sedan men en hel del av dem ska bort. Så många som möjligt helt enkelt. Och resan har redan börjat. Sedan jag var som störst har jag tappat 7 kilo som jag är jätteglad och stolt över att de är borta. Det har inte gått fort men det har gått. Delmål 1 är uppnått. Och resan fortsätter mot delmål 2. Jag har inte bråttom men jag vill se resultat. Mindre socker, mindre måltider, lååånga promenader, lite mindre potatis, ris och pasta. Hoppas det fortsätter funka längs nästkommande etapp! Och så använda det där sunda förnuftet som faktiskt är underskattat.

För att fira de där 7 och att ha uppnått delmål 1 unnade jag mig de finaste vantarna. För visst har vi ett tag kvar tills våren kommer?

♥ Mia



8 kommentarer:

Johanna / Fru form o fix sa...

Bra jobbat och kämpa på tills du känner dig nöjd! Jag tror som du att sunt förnuft är den bästa metoden. Ingen diet är hållbar i alla lägen. Lycka till!

MITT VITA HUS sa...

Hejja dig:)

Kram

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättegrattis. 7kg är toppenbra, tänk att det är 7 stora margarinpaket som du har haft på kroppen så känns det enormt mycket. Bra jobbat.
Du gör ju helt rätt, det ska ta tid, då är det lättare att man stannar kvar där också

Kram Teres

♥ Fyra årstider sa...

Härligt Mia, visst är man glad när man får må bra med lite viktnedgång. Kram Lotta

Karin A sa...

Så bra Mia - man måste glädjas åt varje delmål som man uppnår. Lycka till! Kram Karin

Jes/Vita villa vila sa...

Goa Mia,

Duktiga du! Jag vet hur svårt det är så heja heja heja dig! Samtidigt är du fin som du är! Glöm aldrig det! Men det är skööönt när orken och viljan finns att ta tag i lite överflöd. Det ger kickar och man får absolut ge sig själv belöningar, som de finaste av vantar till exempel!

Lycka till!
Kram Jes ♥

Hem och Harmoni Marie sa...

Bra jobbat! Kul!
7 kilo är ju rätt mycket.
Som du kanske läst har jag samma resa att göra. Så nu får vi peppa varandra.

Ha en fin onsdag! Kram Marie

Jess sa...

Va duktigt av dig! Kör så det ryker :)