fredagen den 4:e januari 2013

Drömboende





































Bilder med tillstånd från tidningen Lantliv. Av Helena Skarp. Foto Magdalena Björnsdotter. Ur nr 13/12.


Nä, inte detta hus heller blev vårt. Heller. Av olika anledningar men främst en. Synd, väldigt synd när så mycket stämmer in. När man längtar och trånar och allt stämmer in förutom på en sak. Allt! I princip. Förutom en väldigt viktig aspekt som spelar väldigt stor roll i det hela. Som gör att detta hus inte funkar med oss.

Nåväl, vårt hus finns därute, jag vet ju det men när? Femhundrafemtioelvte gången gillt?

Tills dess kikar vi på ännu fler bilder från Ylva Skarps vackra bo, tänk vad vackert det är med pardörrar, så enkelt men så snyggt! Gran och grönt tycker jag kan få stanna vintern ut! Förutom vår julgran som är torr som fnöske, barrar mer än gärna och ryker nu i helgen..

♥ Mia


5 kommentarer:

Hanna sa...

vackert.
kram
Hanna

dianasdrömmar sa...

Minns när vi letade hus men plötsligt händer det, huset dyker upp det som är tänkt att man ska ha :) stor kram Diana

Livet är Underbart sa...

:) vi har varit på 30 husvisningar under året och det är alltid något man inte är ok med. Och det är inte tapetsering eller dränering ( som man kan göra själv) nej, i ett fall var det sjunkrisk på huset (!!!!) och jag är sjukt irriterad på vidvinkels kamera!!? Men det finns där ute, just nu känns det lika avlägset som Big Foot men vi ska hitta det! Och ni med ;) ha det gott. Kram Jenny

Photo by Maria sa...

Tråkigt när man känner att det stämmer men ändå inte blir något :/
Men jag tror att ni snart hittar ert hus =)

Kram Mia

cicci sa...

Vilken fin blogg du har, jag driver in blogg med fokus på lantliga, romantiska barnkläder, inredning. kika gärna in hos mig!
utivarhage.blogspot.com
/Cecilia