söndag 9 december 2012

TÄVLING i samarbete med NIVEA

Bild med tillstånd från Nivea

Nu tycker jag att det är dags för tävling igen, denna gång något både härligt doftande och lite lyxigt. Jag tror vi i dessa stressiga tider är urdåliga på att unna oss i olika sammanhang så jag tycker att detta får bli en tävling där det handlar just om det!

Så - för att tävla om ett presentkit till dig själv eller någon du tycker om - innehållande en duschtvål och deo Pearl & Beauty från Nivea - vill jag att du berättar vad du gör när du tar dig lite egentid och unnar dig något. När du känner att det behövs! Kan förstås vara vadsomhelst, alla är vi olika och kanske kan vi rent utav få lite bra tips för att stressa ned lite nu innan jul. Lite god mat, en film, ett telefonsamtal med bästa vännen, gå på spa - ja, vi behöver nog alla tips vi kan få!

Skriv din kommentar i fältet nedan och glöm inte att ange din mailadress! Vill du länka till tävlingsinlägget är detta förstås alltid välkommet men inget måste.

Tävlingen pågår till och med 16 december, lycka till!

♥ Mia


Inlägget är gjort i samarbete med Nivea.

24 kommentarer:

Tillsammans Hemma sa...

Nu kommer ett konstigt tips på att koppla av tror jag. Men min absolut bästa ta hand om mig själv tid när barnen var små var att ställa sig framför strykbrädan. Gärna med stängd dörr. Att få fokusera och koppla av samtidigt.Tystnaden och strykbrädan är alltid tllgänglig och gratis, behövdes inte någon lång stund. Men en liten, liten tid för mig själv. Fungerar bra fortfarande för att få mig att koppla av.
Prova vetja!
Hej frå Loo.
mail. pigglan@lnctv.com

Josefine H. Ö sa...

Jag brukar tända värmeljus och levande ljus och stänga in mig på mitt rum med en varm kopp te eller choklad och sedan tittar jag på en film eller läser en bra bok. På så sätt får jag bara ligga stilla ett tag och bara få vara. Få lyssna på någon annans berättelse och liv istället för mitt eget stressiga.

Ha det!
Josefine
josefine.h@hotmail.com

Fynda och Fixa sa...

Under vår, sommar och höst sticker jag ut och springer varannan dag. En riktig energipåfyllning med egentid!

Nu under vintern får det duga med inomhusträning och lek i pulkabacken, så egentiden då tillbringas med en bra och inspirerande tidning som är noga utvald i butik.

Evelina sa...

Som mammaledig finns det sällan tid att vara ensam så när min sambo är hemma lyxar jag till det med lååååånga duschar. Inpackning och skrubb gör att jag känner mig som en ny människa :)

Matilda sa...

Kvalitetstid för mig blir ett långt bubbelbad med doftande tvålar, värmeljus och en bra bok! Det är svårt att hinna med det såhär till jul, men jag försöker att prioritera att bara släppa allt och ta hand om mig själv. Jag skulle uppskatta kitet mycket, passar bra till min lilla badstund :)

matilda@vonscheele.net

Caroline sa...

Jag myser ner mig i soffan, tänder ljus och dricker ett glas vin eller en kopp te och bara virkar, stickar, kollar runt på massa bloggar... vad som helst, bara tar det lugnt och varvar ner!! :)

Caroline sa...

Jag myser ner mig i soffan, tänder ljus och dricker ett glas vin eller en kopp te och bara virkar, stickar, kollar runt på massa bloggar... vad som helst, bara tar det lugnt och varvar ner!! :)

vitagavlar.blogspot.com sa...

Jag tar en lång promenad eller lägger mig och läser en bok eller inredningstidning! Stunderna blir få men väldigt uppskattade när de händer!
/Lisa

Mathilda sa...

När jag har lite tid över för mig själv så promenerar jag till stan och tar all tid i världen till att vandra runt inne på Lindex och förhoppningsvis hittar jag något fint.

EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA sa...

Den bästa egentiden är den tiden jag får hemma utan man och barn hemma. Bara ligga och njuta av tystnaden i ett bad eller i soffan.

Jag tar mig också egentid när jag åker på olika bloggevent.

Är gärna med. Har tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/12/11/nivea-1612-2/

blogg@annakarlsson.se

Anonym sa...

Jag ligger på soffan och slöar ;)
Lyssnar ofta på dokumentärer eller Tendens i P1.
Kram Caroline
vitabergenserik@hotmail.com

Liie sa...

När jag vill koppla av brukar jag städa ordning mitt kontor här hemma, ta en lång dusch och sedan fixa lite gott att äta och sätta mig framför datorn och slösurfa, klicka runt bara och inspireras av alla vackra bilder på hem och inredning som finns på nätet, läsa trevliga artiklar om företagande och kommentera lite bloggar. Och tända doftljus - viktigt! Då kan jag slappna av :) Det där med att gå på spa är inget för mig, det stressar bara upp mig ännu mer.

liie.blogg(at)hotmail.com

Rebecka sa...

Jag brukar faktiskt ofta träna då jag känner att jag vill vara lite själv och behöver stressa ner. Då är det jätteskönt att få jobba lite med kroppen och gud så skönt det känns efteråt! //rebecka.walfridson[a]hotmail.com

Mitt vita hem sa...

Jag brukar ta ett långt hett bad och läsa en bra bok. Underbart! :)

Kram Åse

katja29_6@hotmail.com

Monia - mamma till Tuvalie sa...

Hur konstigt det än låter så använder jag datorn vid egentid. Det är mitt sätt att koppla av - läsa igenom bloggar, blogga lite själv och läsa tidningen på nätet :)

moniasundgren@hotmail.com

Madde sa...

Jag får rätt mycket egentid om jag behöver, men ibland stjäl jag egentid genom att gå o sätta mig på toan (utan att behöva använda den) o bara läsa tidningen mama i lugn o ro en stund:) En sida i taget! hehe
madeli@hotmail.se

Caroline Andersson - Mamma till Elias sa...

Jag häller upp ett badkar med varmt vatten, tänder ljus, tar på mig en ansiktsmask, häller ner denna: http://shop.weleda.se/templates/product.asp?ProductGuid=009709EN&GroupGuid=8 i badvattnet som ger en fräsch och frisk doft, knäpper igång lite avslappnande musik och ibland gör jag ordning frukt som jag kan äta. Helt underbar! :)

Caroliinea@hotmail.com

Anonym sa...

När jag vill koppla av så tar jag en lång varm dusch och sen så tänder jag några värmeljus och myser ner i soffan med en bra bok. Det bästa jag vet :) Kram

cheez_rings@hotmail.com

Annika - drömmen om 11 barn sa...

Jag unnar mig själv egentid varje kväll - i form av en lååång dusch. Vill jag unna mig lite extra så tar jag tid till en varm dusch med hårinpackning, skrubb m.m. samt att jag efteråt lyxar till det med lotion och oljor - något som jag aldrig tar mig tid till i vardagen!

Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2012/december/hemochlycka.html#comment

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se

Annica sa...

Jag vill vara med. :)

bloodsband@live.se

Petra Stenberg sa...

Jag är med! :)

När jag bara tar det lugnt brukar jag gosa ner mig i soffan med en bra film och något gott att äta & dricka. Jag brukar även ta på mig min mysiga one piece för att gör det hela ännu gosigare. När man ska koppla av kan det ibland också vara skönt att ta en varm dusch och bara njuta :)

Mail: petrasfoto@live.se
Kram!

Anonym sa...

Jag ser en bra film eller två=)
Ett varmt bad är heller inte fel.
Mvh Annelie
a.e.m-49@hotmail.com

JoHaNNa sa...

jag låter kreativiteten flöda. dvs. jag pysslar :) det absolut roligaste och skönaste setet att koppla av på :)

Kylie Larsson sa...

När jag ska mysa;
är det en thriller som får mig att rysa;
Där i mörkret sitter jag;
Med chips och godis på en fredag!

kylielarsson@gmail.com