torsdag 13 december 2012

Lucia











































Lusse lelle, Lusse lelle. Elva nätter före jul.
Lusse lelle, Lusse lelle. Elva nätter före jul.
Nu äro vi hitkomna så näst före jul.
Nu äro vi hitkomna så näst före jul.

Goder morgon härinne både kvinna och man.
Goder morgon härinne både kvinna och man.
Husbonde uti huset med maka i famn.
Husbonde uti huset med maka i famn.

Nä, nåt lussande blir det inte här men vi ska i alla fall äta lussekatter jag och Filippa och kanske sjunga en stump. Med glitter i håret kanske? Det åkte förvisso av fortare än kvickt så jag tror vi hoppar det också.

Lucia på tv får jag nog titta på till kvällen, sätts tvn på kan jag lova att det aldrig duger med något annat än barntv för en viss ung fröken här hemma.

En fin luciadag önskar jag er alla!

♥ Mia

3 kommentarer:

Nina sa...

En så söt Luciatärna du har..

Linda sa...

Men vilken söt liten lucia du har!

Här ska vi snart iväg till vår Nellies luciafirande på dagis.

Kram Linda

Photo by Maria sa...

Sötaste tärnan jag sett idag =)

Kram Mia