torsdag 15 november 2012

Vitt som i vinter












































Inspirationsfabriken vill att vi skriver om textil denna novembertorsdag. Textil var det ja. Det händer liksom inte så mycket här hemma just nu inredningsmässigt. Yttepyttelite förändring om man ens kan säga så. Jag skulle vilja men har inte riktigt tid och ork.

Till nästa boende kommer inte alla möbler följa med, jag unnar mig att tänka och möblera ett kommande hus i huvudet och det är ett riktigt nöje faktiskt! Gratis dessutom!

Nåt som definitivt inte följer med som jag helst skulle vilja byta ut innan dess (vi får väl se..) är vår gamla bruna nedsuttna Furninovasoffa som göms under ett vitt överkast. Kuddarna från Ylva Skarp hänger fortfarande med, jag älskar dem! Och tofflorna åker fram numera om kvällarna tillsammans med en skön, varm, gammal kofta som förmodligen också borde åka ut..

Återanvändning här hemma alltså, gamla favoriter får hänga kvar och med lite ny textil över en gammal soffa gör susen för att förlänga levnadstiden yttepyttelite till..

 Mia

5 kommentarer:

Johanna / Fru form o fix sa...

Fina kuddar! Och visst är det roligt att planera hur man vill att något ska bli, även om det inte blir verklighet sedan.

CAISA K. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
CAISA K. sa...

Vitt är alltid vackert!

Ljuvliga tofflor ♥

Hanna sa...

ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Victoria sa...

Åh vad fint!!
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se