måndag 19 november 2012

Våfflor













































Jag fick äran att testa ett våffeljärn från en nätbutik vid namn www.whiteaway.se Vilket faktiskt passade ypperligt eftersom vårt har gjort sitt och inte blir varmt på hela grillen (säger man så?) längre. Jag har sagt både ett och annat när vi gräddat våfflor senaste tiden och skiten, äuhm, f'låt smeten fastnat..

Och ja, nöjdare kunde jag inte bli. Inte alltför tungt, lätt i locket att öppna och stänga, ingen risk att man bränner sig, plats för extra stora våfflor (och vem vill inte ha det?) och lätthanterligt. Dessutom inställbar temperatur så du kan bestämma vilken gräddningsgrad dina våfflor ska få. Bara +++!

Vill du kika mer på järnet finner du det här. Och som ni kanske ser var det någon som tycker mycket om just våfflor..

Detta inlägg görs i samarbete med www.whiteaway.se

9 kommentarer:

Hanna sa...

mums.
Ha en bra dag
Kram
Hanna

Johanna / Fru form o fix sa...

En liten sugen hand som närmar sig våfflorna ;-)

Hildas hem - Sofia sa...

Våfflor är ju så gott och jag insåg just att jag gör det alldeles för sällan :)

Jag önskar dig en härlig dag!
Kram Sofia

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilka ljuvliga bilder
och så roligt att du titta in till mig och lämna din fina hälsning
är ofta in och tittar här i ditt fina hem!!
Kramar och ha en härlig dag
Tina

Lantligt i Smultronbacken sa...

Här skulle det också behöva investeras i ett nytt våffeljärn. Men det känns som att man äter det för sällan för att kosta på..... eller så är det just därför man äter så sällan:))

Kram Teres

Hem och Harmoni Marie sa...

Fina blider Mia! Gillar den lilla handen som kikar fram på bordskanten :)
Och tallrikarna från ICA behöll du ser jag :)

Hoppas du mår bättre nu. Ha en fortsatt fin kväll, kram Marie

Madelene sa...

Jag har ganska nyss hittat hit och måste bara få säga hur härlig jag tycker din blogg är! Underbara bilder! Får man fråga var du hittat den superfina ljusstaken?

Ha en fin dag! //Madelene

Hem och Lycka sa...

Hej Madelene, vad kul att du hittat hit! Tack snälla för rara ord!

Ljusstaken finner du i vår butik, www.elliscorner.com

Kram Mia

Gabriella sa...

Åh, så länge sedan jag gräddade våfflor! Gott=)