torsdag 25 oktober 2012

Tävling







Bild med tillstånd från Nyblom & Kollén.

Inte klokt vad tiden går, bara två månader till jul! Det kommer gå som i ett nafs!

Med åren, allt efter tiden går blir jag mer och mer klassisk i min stil och mer för gamla traditioner. Lagom är ju förstås bäst! Men särskilt i juletider blir jag lite extra sentimental, får en liten klump i halsen när jag tänker tillbaka på fina tider och när mamma frågar om jag vill ha nån ljusstake som hon inte längre vill ha säger jag jaa! Det kanske kommer med barnen? Ni vet, en sådan liten röd på bordet som på den vackra bilden från fina Nyblom & Kollén. Och Nyblom är just vad jag förknippar med jul - enkelt, vackert och så svenskt ända in i hjärteroten. En klassisk jul! Det enklaste är oftast det allra vackraste säger man. Nåt jag tycker stämmer i de allra flesta fall.



Och med detta i tankarna tänkte vi, bloggen i samarbete med Nyblom & Kollén göra tävling om jul. Du kan vinna en söt julstrumpa till klapparna!

För att tävla:
Gillar du Nyblom & Kollén på Facebook
Skriver en kommentar till inlägget där du berättar om ditt finaste julminne.

Vill du länka med din blogg är det förstås alltid välkommet men inget måste.

Tävlingen pågår till och med  8 november. Lycka till!

♥ Mia

15 kommentarer:

Hemmet i Vitt sa...

Vi tidigare bara varit med familjen på Julen. Min mamma var ensamstående med 3 barn, hon hade själv ingen släckt och min pappa har vi ytterst lite kontakt med på grund av vissa omständigheter.. Så det bästa julminnet jag kommer bära med mig var ifrån förra julen. Då var min familj samlad tillsammans med min sambos familj och med allas respektive :) De blev en jul med mycket skratt, inge stress och alla fick den fina julen man vill ha..

Kramar!

Sandra V sa...

Kan inte välja mitt finaste julminne men förr brukade vi ofta åka häst och släde till julottan i kyrkan på juldagen. Oftast i gnistrande snö och med klingande bjällror på hästarna. Det var alltid så mysigt och julstämningen var på topp!

EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA sa...

Jag är gärna med och tävlar. Jag gillar på FB som Anna Karlsson

Länkat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/10/27/julstrumpa-811/

blogg@annakarlsson.se

Mitt finaste julminne är första julen med sonen. Även om han var så liten så var det så mysigt att ha ett alldeles eget barn att ordna jultraditioner för. Nu är han 5 och skall få ett syskon. Ser så fram emot att fira jul hela familjen nästa år.

Lotta sa...

För några år sedan var jag av olika anledningar ensam på julafton. Mellan 7-16 jobbade jag på ett äldrenboende och personalen började med gemensam grötfrukost. Jättemysigt!
När jag slutade jobba gick jag hem och åt julmat. Njöt av den goda maten och öppnade julklappar som familjen lämnat tidigare.
På kvällen gick jag genom ett vintervitt samhälle och tittade på alla pyntade fönster. Släppte in hästarna och pysslade om dem lite extra innan jag gick hem. Sen blev det godismys och julprogram på tv innan ett par kompisar kom på besök.
En annorlunda men väldigt fridfull och lugn jul. Så långt bort från julstress man kunde komma!

Lotta sa...

Glömde ju skriva att jag gillat och heter Lotta Claesson fd Wiberg på Facebook. :-)

Annica sa...

Gillar på fb, Annica Nilsson.

Finaste minnet är nog när alla i släkten var samlad och alla våra djur också. Och att det var snö ute och det snöade på själva julen. Och sen att maten var god och alla verkade ha de bra och ingen verkade stressad. Utan allting gled så fint.

bloodsband@live.se

Jenny Alexandersson sa...

Jag är med.
Bästa julminnet är nog när hela tjocka släkten var samlad. :)
En så himla mysig dag, massor av julmat & en glittrande julgran full med julklappar. Barnen var som små änglar & väntade spänt på att tomten skulle komma med lite paket. :)
Gillar dem på fb. (Jenny Alexandersson).
Här har jag länkat tävlingen: http://jennystavlingsblogg.blogg.se/2012/october/julstrumpa-1.html

mail: jennytavlar@hotmail.com

Anonym sa...

Gillar och är med och tävlar!

Mitt absolut finaste julminne var när min Eric gick ner på knä bredvid sängen julen 2007 och frågade om jag ville förlova mig med honom.
Ingenting kan toppa det(:

Kram Suzi
Www.suziettan.blogg.se

Anonym sa...

Och jag heter Suzette Johansson på fb(:

mormor sa...

jeg er med,og liker på fb;)det fineste med julen er når familien er sammlet rundt julemiddagen,julemusikk og forventningsfulle barnebarn!! mvh.turid.grubben@gmail.com

Anonym sa...

Gillar Nyblom & Kollén.
Delat bilden och länkat till tävlingen på FB: https://www.facebook.com/#!/elisabet.andersson.12

Mitt finaste julminne:

Är ingen vidare handarbetstant,
men vill gärna spara en slant.
Som liten höll jag mig i framkant,
broderade små tavlor noggrant,
mormor tog emot dessa charmant!
Om denna tävling går galant,
blir jag en strumpa rikare, ingen klant.
Redan snart jul igen - tror knappt det är sant,
mina känslor för julen är mysiga konstant!
https://www.facebook.com/#!/elisabet.andersson.12

Elisabet A.
in_cava_vita@hotmail.com

Nathalie Eriksson sa...

Gillar på fb :) (Nathalie Eriksson)
Mitt finaste julminne är när jag var 9år gammal och firade min första jul (är uppvuxen i Jehovas vittnen och dom firar inte jul) det var väldigt speciellt för mig och sen dess har jag älskat julen :D
Bloggar självklart :) http://miniinatta.blogg.se/?tmp=138040
miniinatta@hotmail.com

Annika - drömmen om 11 barn sa...

Hmm, mitt finaste julminne...

Det får nog bli julen 03 då min dåvarande valde att fria. Han gick ner på knä o friade framför mina föräldrar... det var väldigt fint faktiskt.

Gillar på fb (Annika Nilsson Pettersson)

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se

Carola L sa...

Jag har svårt att välja den bästa julen! I stort sett alla mina jular har varit jättebra!

Bäst tycker jag dock är att åka till kyrkan på julmässa på förmiddagen - det är så lugnt och stilla!

Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/november/julstrumpa.html

tavlingar(at)officefixarna.com

Helene Wiklund sa...

Jag är gärna med och tävlar om julstrumpan till min son. :)

Gillar på fb, Helene Wiklund

Jag har varit den som avskytt julen, tills jag blev förälder själv och kan ändra på allt jag upplevt. Att äntligen göra julen till min och familjens, det är underbart. Så förra julen var min bästa jul, då vi var en liten familj jag och min sambo och vår son Zackarias. Jag längtar med hela mitt hjärta efter julen och började redan köpa klappar i augusti. Nu är tiden min. <3

Kram Helene

helenewiklund@hotmail.com