lördag 6 oktober 2012

Filippas rum, del 1












































Så fick Filippa sitt eget rum! Helt klart är det inte, jag letar efter en eller två bokhyllor eller nåt hyllaktigt som jag vet passar in när jag ser det. Hela rummet är därför inte helt klart och tills dess får ni se halva.

Här var det tidigare arbetsrum och packrum för Ellis Corner. Arbetsrumsdelen har flyttat in till vårt sovrum och packningen får göras i vårt förråd och kök. Helt klart ett stort lyft på alla sätt och vis, lite sämre för Ellis men det är det helt klart värt!

Nya tapeter som min snälle pappa satte upp. Dessa möbler hade vi redan - byrån kommer från min farmor och farfar och den hade vi i vårt sommarboende fram tills att det såldes för några år sedan så den är nostalgi för mig. Hyllplanen från Ikea, praktiska för sånt som Filippa inte bryr sig om för tillfället eller för sånt hon inte bör leka med än. Krokarna får ta hand om kläder som används för tillfället och sängen är en gammal Juno från -50-talet. Filippa är det femte barnet som sover i den och den har funnits i Göteborg, därefter Kungsbacka och nu då Torslanda. Fem barn på fem decennier, häftigt att veta tycker jag!

 Mia

9 kommentarer:

Farmor Agge sa...

Åhhh så fint!!!!:)
Tapeten var ju sååååå fin.
Ha en skön dag!!!Kramiz...

Anneli sa...

Åh, så gulligt!
Önskar nästan min dotter var liten igen..........

En fin helg till dig,hoppas du mår bra idag.............

Kram Anneli

mali-mo sa...

Så fint det blir! Kjempekoselig;) Tenker at hun kommer til å stortrives her. Har hun flyttet inn allerede?

grannfröken sa...

Vilka fina saker Filippa har. Jättefina tapeter!

Ha en skön dag!
Kram Catrin

CAISA K. sa...

Så mysigt - ett riktigt tjejrum.
Fint.


Skön helg till er.

Photo by Maria sa...

Så fint ni ordnat i hennes rum.. Sängen ser ljuvlig ut och kul att den följt med i generationer..

Kram Mia

Gabriella sa...

Så härligt med eget rum=) Fint det ser ut!

Jane, Lyckliga Hem sa...

Tack för kramen:) Vilket underbart rum för lilla sessan. Det blir så fint och personligt att använda möbler från tidigare och som betyder något. Superfint och praktiskt med krokarna du hänger kläder på.

Känner igen detta med packrum och lager, mitt Lyckliga Hem påverkar familjeytan då och då.

Skickar en stor krya på dig kram!
Ha det gott!

Le Trung Thanh sa...

Dear blogger
I like your blog
It really is very useful and great

--------------------------------
welcome to my blog
http://www.homedesign9.com/
Interior Decorating, Home Design, Room Ideas