onsdag 3 oktober 2012

Ernst Kirchsteiger gör tidning





































Bild med tillstånd från Tidningsbutiken


Jag skriver helst inte om elände och sjukdomar på bloggen längre, bloggen ska vara ett roligt ställe och en godispåse, men gör ett undantag idag.

Jag har, utöver min uretrit som jag skrivit om tidigare även problem med ryggvärk, sedan en längre tid tillbaka också haft stora problem med ont i magen. Och när jag skriver ont i magen menar jag ONT med stora bokstäver, så ont att jag inte önskar min värsta fiende detta. Inte nog med det, det har dessutom till och med gått upp i öronen där det känns som knivhugg. Att ta hand om en liten tjej på dagarna har inte varit lätt, inte när jag bara helst velat gå och kura ihop mig i sängen eller på soffan och kvida.

Och så äntligen efter ett antal läkarbesök senaste halvåret tillbaka äntligen fått en läkare som tagit mig på allvar och skickade mig vidare fått konstaterat att jag har gallsten. Kanske inte så konstigt med mormor, mormors mor och mammas mostrar som haft samma dilemma. Gener alltså, inte bara positivt alla gånger.

Hursomhelst kvider jag vidare, denna vecka har det eskalerat och varit värre än någonsin så nu hoppas jag på ny snabb tid och operation eller vad det nu blir för min del. Tills dess kvider jag vidare och låter min käre make ta vid lite härhemma.

Och så passar jag på att tipsa om att vår käre Ernst startar tidning! Vilken bra nyhet tycker jag, allt han gör (nästan) blir kanon så jag tröstar mig med en liten prenumeration på denna och lägger mig åter tillrätta för lite vila. Testa på några nummer kan du göra här eller här. Första numret kommer ut i slutet av november.

Och visst ja - ni missar väl inte säsongstarten av Grey's ikväll och  nya Scandal, båda på femman!

Fin kväll!

 Mia

10 kommentarer:

Hemmet i Vitt sa...

Vilket sammanträffande! Tipsade om samma tidning igår fast från tidningskungen :) Även jag tecknade en 3 nummers prenumeration.. Hoppas även att allt blir bättre för dig snart! Inte kul när man har problem och inte blir tagen på allvar :/

Styrke kramar från mig och lilla Lucas

Lantligt i Smultronbacken sa...

Hualigen för magsmärtor. Har själv haft en liknande åkomma och det är inte roligt, en smärta som inte går att beskriva om man inte haft den själv.
Här har du en som har beställt en prenumeration av Ernst

Kram Teres

Hem och Harmoni Marie sa...

Söta goa Mia....hoppas så att du snart får ordning på gallsten. Inte alls roligt att ha så ont!
Skickar dig många kramar ikväll... Hoppas att du känner dem ...
Kram Marie

Farmor Agge sa...

Åhhhh den tidningen måste jag ju provläsa.:)
Fy för tusan för gallsten. Hoppas du får operationstid snabbt. Kramiz på dig så länge...:)

StrandviksVillan sa...

Har medlidande med dig... inte lätt att orka när man har ont.
En bekant till mig har precis opererat bort gallblåsan för den blev för inflammerad, men det gick helt bra.
Gäller bara att ta det lugnt ett tag efteråt.

Sköt om dig nu och hoppas du slipper smärtan fort!

Hus Nr.5 sa...

Men fy din stackare :( förstår mycket väl att du har det jobbigt.
Hoppas du kan få hjälp med din gallsten.

Nu har jag beställt Ernsts tidning :) kul att få hans designade bricka oxå.

Kram på dig <3

mitt liv som jag sa...

Men hu då din stackare. Bra att du till slut fick en bra läkare så att du fick reda på vad det var. Hoppas att du kan få hjälp snabbt.

Tack för tipset om tidningen, den måste jag inhandla :).
Kram Jennifer

Sandra V sa...

Äntligen är Grey's tillbaka!

Krya på dig bruden, hoppas att du får bukt med din mage!

Kram

Emma - Från min sida sett sa...

SÅ kul, den ska jag definitivt grabba tag i:)

Vilken fin blogg du har!

Ha en fin dag!

Marielle Sandstedt sa...

Hej!
Stackare hoppas att det blir operation snart,det är verkligen inte roligt att ha ont. Jag har en reumatisk organ sjukdom som heter SLE så jag vet vad du går igenom. Hoppas att du blir bättre snart!! Jag ser alltid framemot dina inlägg.kram