tisdag 30 oktober 2012

Enkla val




































Bild med tillstånd från Alvhems mäkleri.


När man kollar hus på Hemnet så reser sig ibland nackhåren när jag ser valen andra har gjort. Senast toklila badrum med förhöjt tak! I ett gammalt hus, så synd.. Hade platsat bättre i ett modernt hus - eller inte alls. Nej, tack, jag föredrar det enkla som man inte tröttnar på!

Som det här till exempel. Lite väl moderna badrumsskåp kanske men väggar och golv är helt i min smak. Snyggt och enkelt att matcha med färger efter säsong - vitt om vintern, rött om julen, brunt om hösten och blått till vår och sommar kanske?

 Mia

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju tur man är olika, hur skulle det annars vara o se ut? Håller med dig att nackhåren reser sig i bland när man ser andras val många ggr, men man måste tänka på att alla är olika:)

Lilith sa...

Ja, jag brukar rysa när jag kollar bostadsannonser och ser vilka förfärliga inrednings- och renoveringsval många gjort... Eller INTE gjort, för den delen också. Med kök och badrum i bedrövligt orginalskick t ex.
Badrumsskåpen på bilden du visar är lite väl moderna för min smak med, men håller med om att golv och väggar funkar bra och är en bra bas till övrig inredning. Man kan göra så mycket med färg, textilier och övriga inredningsdetaljer, som det dessutiom är enkelt att byta ut efter tycke och smak och årstiden. En enkel bas som passar till allt är det bästa, det tröttnar man inte så fort på i längden heller.
Har missat en hel massa här nu eftersom jag varit borta från bloggvärlden en längre tid, så jag borde ta och läsa in mig någon dag... Ha det så bra i alla fall! :)

Ida sa...

Jag håller verkligen med dig. Bättre att ha basfärger och sen bygga upp färg med textil!

la petite perle sa...

fina bilder att njuta av :)
lovely!
.la petite perle