torsdag 13 september 2012

Min alldeles egna hörna




































Bild med tillstånd från Alvhems mäkleri


Det här kan jag längta efter ibland. En syhörna! Eller syrum/pyssel och knåp/blogghörna - ja, min alldeles egna hörna utan en enda fotopryl som tillhör maken och som smyger sig in i mina territorier.

Ett extra rum som jag kan få ta till mitt eget och inreda precis som jag vill! Symaskinen framme redo, kameran färdig för att fotas med, datorn varmkörd och mycket utrymme till att pyssla och plocka.

I dagsläget står min ärvda symaskin i vårt trånga förråd mellan Ellis packmateriel och våra julsaker. Inte så jättelätt att komma åt och inte heller så man blir jätteinspirerad att sätta sig och sy upp gardiner eller vad det nu må vara..

Denna hörna var inte riktigt min inredningsstil men får mig ändå att sukta efter mitt egna rum. Symaskinen var dock underbar och lampan tar jag gärna!

Vad längtar ni efter?

♥ Mia

2 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Så känner jag med.. Ett eget litet "kontor" vore perfekt... Med en syhörna och en datahörna.. Och så skall jag ha det en dag.. Måste bara vänta på att ett par barn flyttar så vi får något rum över.. Dröjer ett tag men inte allt för länge skulle jag tro, våra barn är ju 20,18,16 och 14 år så snart flyr nog de äldsta..

Kram Mia

Aquilejans sa...

Ååh så mysigt med en egen hörna!
Kram Malena