onsdag 12 september 2012

Furu eller icke furu?





































Bild med tillstånd från Ikea Livet hemma

Nåt jag alltid sagt inte kommer över vår tröskel är furu. Nej tack, jag är född på -70-talet och uppvuxen på -80-talet i furutid. Så nope, icke sa nicke, inte en chans!

Jag kan dock tycka att byrån är rätt snygg ändå trots furu i snyggt sällskap men hem till mig kommer den inte i alla fall. Lampan däremot är snygg - har den i stål, korgen är urfin och planschen likaså!

Vad tycker ni - tummen upp eller ned för furu?

Grattis till Lourdes som vann kuddfodralet från Nyblom & Kollén! Tack till Nyblom som sponsrade vinsten och tack till er alla som deltog!

♥ Mia

14 kommentarer:

Anneli sa...

Tummen ner för furu!

Är också uppväxt med gulnad furu överallt, golv, väggar och möbler, nä, det blir nog ingen hit igen.

Kram Anneli

Sandra V sa...

Furu är inget jag dras till direkt! ;) Men den där byrån var ju faktiskt fin! Sålänge den håller sig så där ljus.

Ha en bra dag! Kram

Iris sa...

Furu får gärna komma in i mitt hus, sålänge det inte är gul fulfuru :)

kram /iris

Anna sa...

Ha ha, jag är nog av samma upplaga som Dig och därmed med samma obehag gällande furu. MEN...älskar ju naturfärgerna, så denna skulle definitivt kunna få bo hos mig...så länge den inte antar färgen ORANGE!!! Tror det är just DET jag stör mig på, den orangea kraftiga färgen. Japp! Sån e jag ;D Hej svejs och tackar för trevlig inspiration!!

L***a sa...

Näe usch och fy för furu. Har sett denna byrå i verkligheten på Ikea och tyckte faktiskt den var ful. Men håller med om de övriga delarna i bilden, lampan vill jag ha fast golvmodellen.

Hemmet i Vitt sa...

Jag måste nog få säga tummen upp för furu.. Men det är inte för att furu är snyggt på nått sätt utan för att de är ett billigt material som man lätt kan slipa och måla om :)

Kram

Nilla sa...

NY furu är fint i lagom doser. Gammal sliten gulnad furu är fulfuru...

mali-mo sa...

Gul furu er ikke fint. Gammel furu som er lutet, er fin. Jeg har en sånn kommode på Amalies rom, og den passer perfekt der, synes jeg. Men gul furu..neeeei ;)

Klem til deg!

Victoria sa...

Nej tack till furu... Vill ha vitt:)
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

my white mess sa...

UPP!!!!
Kram

Tekri sa...

gammal gulnad furu får ett fett NEJ, därimot kan jag förstå de som väljer att ta in furun igen. Furu som är ny och inte blivit gul och fin kan vara jättesnyggt. Men här hemma fortsätter jag nog med att bekämpa detta fula, gula träslag som tyvärr finns i mitt hus. Nu betydligt mindre än förrut men dock finns den där...:) Planschen är ju bara hur fin som helst. Tyvärr fanns den inte när ja va på ikea sist..crap!

Ha de gott!!
Tekri

Jennys Dockhus sa...

tummen ner :P men jag skulle kunna köpa den men måla om :) lampan passar jättebra nu när det är höst, annars tror jag det är i fel färgskala för min del :)

Hem och Harmoni Marie sa...

Absolut ner... också född på 70-talet och fick en överdos då.
Gulnad furu är inte fint!

Ha en fin kväll Mia,
kram Marie

Love and be proud sa...

Hej Mia! Tusen tack till kuddfodralet den passar perfekt till vår soffa! :) :)
kram