söndag 26 augusti 2012

TÄVLING i samarbete med Nyblom & Kollén



































Nyblom & Kollén är väl ett företag som inte behöver presenteras längre förmodar jag. Älskade svenska klassiska textilier som aldrig går ur tiden och som tacksamt och flitigt kan användas generation efter generation. Med sina textilier representerade nu i 13 länder och med 15 år på nacken känns det som att de är här för att stanna. Alltid.

Och vackrare kan de inte ha bosätt sig - på anrika Stora Holm i Tuve utanför Göteborg där man riktigt kan höra historiens vingeslag i de gamla byggnaderna som nu inrymmer inte bara Nyblom & Kolléns verksamhet utan bland annat även café, restaurang och daghem.































Jag har fått äran att göra en tävling i samarbete med Nyblom & Kollén där du har chansen att vinna en av höstens nyheter, ett kuddfodral Ernst i valfri färg.

För att tävla:
Gillar du Nyblom & Kollén på Facebook
Skriver en kommentar till inlägget där du berättar vilken färg på kuddfodralet du skulle välja om du vann.
Och även skriver var deras lagerbutik samt kontor finns.

Vill du länka med din blogg är det förstås alltid välkommet men inget måste.

Lätt som en plätt hoppas jag! Tävlingen pågår till och med 9 september. Lycka till!

♥ Mia

Bilder med tillstånd från Nyblom & Kollén. Fotograf: Carina Gran 




37 kommentarer:

Catarina sa...

Åh så trevligt med en utlottning så här i väntan på hösten.
Nyblom & Kollén har sin lagerbutik och kontor på Stora Holms Säteri.
Jag tycker bäst om Ernst i färgen sand.
Gillar på FB och länkar..

Ha de gott. Catarina

Helen sa...

Nu gillar jag på facebook, jag tycker bäst om Ernst i färgen plommon och deras lagerbutik och kontor finns på Stora Holms säteri!

Nu hoppas jag på tur!

Maja i Malmö sa...

Gillar på FB.
Kontoret finns på Stora Holms säteri.
Och jag skulle älska en Ernst kudde i oliv att ha i soffan nu när höstmörkret snart är här :)

Kramen

Hanna sa...

Ha en fin vecka!
Kram
Hanna

Eva Henricson sa...

<3 Gillar och vill gärna vinna kudden Ernst i Zink eller Kol <3

Eva Henricson sa...

Glömde...
Stora Holms Säteri...sååå myyyzigt;)

Malin`s Diner sa...

Åh, hoppas på vinst!

Svaret är Stora holms säteri och vinner jag skulle jag bli superglad för färgen Plommon.

Gillar sedan innan.

Kram Malin

Anonym sa...

Svaret är Stora Holms säteri om jag vinner skulle färgen Kol passa utmärkt hemma hos mig.

Mvh Åsa
asa-eliasson@hotmail.com

E-L sa...

Jag gillar dem sen tidigare (Emma-Lena Svedberg)

På Stora Holms Säteri har Nyblom & Kollén sin lagerbutik och sitt kontor.

Jag gillar Ernst kitt bäst!

pemms66@yahoo.com

Anonym sa...

VInna, stora holm i tuve göteborg, vil ha linnefärgat kudde, ä´slkar ernst , min favokudde just nu.

Anonym sa...

Gillar,delar och håller tummarna ;)
Älskar mina turer till StoraHolm och myyyzfikan i Orangeriet med hembakat !
Eva Henricson

Cissi sa...

Nu vill jag vinna, jippie vilka fina kuddar!
De finns på Stora Holms Säteri, några stenkast hemifrån mig. :-) Om jag är den lyckliga vinnaren vill jag ha Ernst ZINK.

Anonym sa...

Hei!
Har likt, det finns på Stora Holms Säteri. Ønsker fargen oliv.

Mvh Bente
benja_72@live.no

Anonym sa...

Hej!

Nyblom o kolléns har sitt kontor och butik på Stora Holms Säteri utanför Göteborg. Där även familjen bor.

Jag tycker om Ernst i ljusblå, och har gillat på fb.

sandstedt3@hotmail.com

Marielle

Anonym sa...

Gillar redan Nyblom & Kollén på FB
På Stora Holms Säteri har Nyblom & Kollén sin lagerbutik och sitt kontor.
Skulle bli grymt glad för Ernst i färgen Zink

jessica_hellstrom@hotmail.com

Anna-Karin Bondesson sa...

Stora Holms säteri som glädjande nog ligger på promenadavstånd härifrån :)

Ljung gillar jag!

Gillar såklart på fb!
Hälsningar Anna-Karin

http://annakarinshemsydda.blogspot.se/

Anonym sa...

Lycka vore att vinna en Ernst i plommonfärg nu när hösten närmar sig. På Stora Holms Säteri i Tuve hittar vi Nyblom & Kollen.
Har redan gillat på FB. Det var där vi jag såg tävlingen.
Berit G

EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA sa...

jag är inte med och tävlar men har tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/08/27/kuddfodral-99/

Anna K sa...

Ja vilken mysig vinst i din utlottning!
Nyblom & Kollén har sin lagerbutik och kontor på Stora Holms Säteri (i Tuve).
Jag tycker bäst om Ernst-kudden i färgen zink.

kontaktmejl:
playnsee[ at ]hotmail [ punkt ]com

Mvh Anna Karlsson

Annica sa...

1. Stora holms säteri. ;D
2. Skulle vilja ha färgen; Plommon

Gillar på fb, Annica Nilsson.

bloodsband@live.se

ANNIKA sa...

1 .Stora Holms Säteri
Gillar på FB och väljer Ernst i zink.
Hoppas på turen att vinna ...
gustafsson.57@hotmail.com

Monia - mamma till Tuvalie sa...

jag är med :)
Gillar på fb med namnet Monia Sundgren. Om jag vann skulle jag vilja ha Ernst ljung. Piffar upp i det dystra höstmörkret som börjar närma sig...

Svar på frågan: Stora Holms säteri.

moniasundgren@hotmail.com

Minna sa...

Fin utlottning, jag är med!

-Gillar på FB
-Jag tycker zink färg
-Lagerbutik och kontor: Stora Holms Säteri

Trevlig höst!

(minnapo1@gmail.com)

Anna sa...

Jag är gärna med och tävlar!

Om jag har turen att vinna så väljer jag färgen Kol.

Lagerbutik och kontor: Stora Holms Säteri

Har gillat på Facebook.

/Anna.

Majberggrens's Värld sa...

Vi bor bara ca 10 min väg från det underbara Stora Holms säteri. Vi är där då och då för att handla textil men även äta sopplunch i Kommendantens källare/alt fika. En oas som jag skrivit om på min blogg under Smultonställen.
Om jag vinner skulle KITT passa bra.
Trevlig helg //M

Anonym sa...

Jag är gärna med och tävlar om en fin Ernst kudde som är helt min inrednings stil. Om jag vann så önskar jag mig en Ernst kitt.
Jag har gillat Nyblom Kollén på deras face book. Lagerbutiken och kontoret ligger på Stora Holms säteri.

nettan.klar@gmail.com

Anonym sa...

Jag är gärna med och tävlar om en fin Ernst kudde som är helt min inrednings stil. Om jag vann så önskar jag mig en Ernst kitt.
Jag har gillat Nyblom Kollén på deras face book. Lagerbutiken och kontoret ligger på Stora Holms säteri.

nettan.klar@gmail.com

Systrarna Virrpannor sa...

Är gärna med och tävlar om dessa snygga kuddfodral.
Fastnade för färgen kol, den tror jag skulle göra sig fin i vårt sovrum!

Lagret och butiken finns i Stora Holms Säteri

Gillar redan på FB!

Kram Mia

Mitt vita hem sa...

Hej.
Fin höstig utlottning! :)

Jag vill gärna vara med i denna fina utlottning.

Kudden Ernst i zink hade passat fint i vår soffa. :)

Lagret och butiken finns i Stora Holms Säteri.

Gillar redan på Fb och länkar från min blogg såklart.
:)
Ha en fin kväll!

Kram Åse

Livet är Underbart sa...

Hej Mia!

Vilka fina tävlingar du har? ;) Och jag som håller på att byta ut alla kuddar i soffan!
1.Gillar (jenny meijer)
2.Stora Holms säteri
3.En i färgen kol, tack!

Håller tummar och tår.
Kram Kram

Caroline o. Lukas sa...

Lagerbutik och kontor ligger på Stora Holms Säteri. Skulle välja färgen zink på kudden.
Och såklart gillat på fb.

Madde sa...

1. Gillat på facebook - Madeleine Lindh

2. Zink, hur fin som helst!

3. Svar på frågan: Stora Holms Säteri

Min mail: lindh85@hotmail.com

Hoppas på tur ♥

Love and be proud sa...

Jag deltar gärna,
gillar på fb, favoriten:http://www.nyblomkollen.se/varaprodukter/kuddfodral/kuddfodral-5050-cm-ernst-kol/
svar:Stora Holms säteri

vitapusselbitar sa...

Wow jag vill verkligen vara med!
Håller en tumme!

Har gillat på facebook!

Gillar färgen Zink, skulle passa här hemma i kråkegården!

Svar: Stora Holms Säteri

Ha en fin dag
Kram elle

Himmelbit/Njut en smula sa...

Jag vill gärna vara med och tävla! :-)

Gillar på Facebook - så klart!

Nyblom & Kollén har sin lagerbutik och kontor på Stora Holms Säteri (i Tuve).

Jag skulle bli såååå glad över Ernst-kudden i färgen zink.

Kram Sandra

Anonym sa...

Jeg liker på fb. Nyblom & Kollén har sin lagerbutikk og kontor på Stora Holms Säteri (i Tuve). Ønsker meg Kuddfodral Kuddfodral 50*50 Cm Ernst Zink. Passer sammen med noen puter jeg har i blå-grå toner.

sigfridpettersen63@hotmail.com

Annika - drömmen om 11 barn sa...

Jag är med och tävlar och skulle gärna vilja vinna ett kuddfodral i Ernst Ljung.

Gillar dom på facebook - Annika Nilsson Pettersson.

Lagerbutik och kontor ligger ute på Stora Holms Säteri i Tuve.

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se