måndag 27 augusti 2012

Spring i benen






Saknar emellanåt det där med egen trädgård att bara kunna släppa Filippa och slippa passa henne för bilar. Vi har förvisso en gemensam gård mellan husen men eftersom hon sätter fart mot trottoaren och vägen så får man vara på sin vakt!

Men skönt är våra strövområden där det går att pausa ibland och göra det precis som jag saknar - släppa loss tösen så hon får springa så mycket (nästan) hon vill! För visst har de väldigt mycket spring i benen de där små?

...."Och smultron det gör jag åt barna, för det tycker jag dom kan få,
och andra små roliga saker som passar när barna är små.
Och jag gör så roliga ställen, där barna kan springa omkring,
då blir barna fulla med sommar och bena blir fulla med spring..." /Astrid Lindgren

 Mia


2 kommentarer:

Vita Hemligheter sa...

Önskar dig en trevlig måndag och en härlig start på veckan:)
Kram Emma

Ellen Pettersson sa...

Hej
Nu har jag en jätte mysig tävling på min blogg som du nästan måste vara med i ;) Jag lottar tillsammans med myTODDLER ut super söta mössor för barn. Ju fler som tävlar desto mer mössor lottas ut :) Välkommen att tävla! / www.alltomellen.blogg.se