onsdag 25 juli 2012

TÄVLING!

Bloggen har passerat 900 000 läsare - tusen tack för att ni tittar in och gör detta möjligt! Som ett litet tack kör vi en tävling!

För att vinna två stycken valfria ljuslyktor med ord på från Ellis Corner (av dem som finns i lager vid tävlingens slut) vill jag att du med blogg länkar till tävlingsinlägget och svarar på frågan vilket ditt finaste/härligaste sommarminne är. Du utan blogg svarar på samma fråga och glöm inte att ange din mailadress om du skulle vinna!

Tävlingen pågår till och med 8 augusti - lycka till!

Mia

Anneli sa...

Vill gärna vara med i din tävling!
Grattis också till alla besökare, helt fantastisk siffra..........

Mitt bästa sommarminne får bli när min dotter föddes i Augusti 1993!

Kram Anneli

Caroline sa...

Mitt finaste minne är när jag jobbade på Öland 2011. Min sambo och jag hade precis blivit tillsammans i april och jag åkte till Öland redan i början av maj.
En dag när jag hade jobbat klart i restaurangen på dagen och stod hemma hos min chef och diskade ropade chefen på mig att komma dit hon var. Hon står i dörröppningen och tittar konstigt på mig medan jag går fram till henne. I min förvåning står min alldeles underbara prins till pojkvän utanför och ser helt magisk ut. Jag trodde jag såg ett spöke och visste inte riktigt vad jag skulle göra. han hade då åkt ungefär 70 mil för att överraska mig, och jag kan lova att jag blev överraskad! Släppte han inte ur sikte på hela tiden han var där och det droppade tårar från mina ögon när han åkte.
Kommer aldrig glömma hur mitt hjärta hoppade och hur fin han var när han stod där i sommarkvällen!!

Cissi sa...

Grattis till otroligt många besökare!! Jag länkar till tävlingen från min blogg!

Mitt härligaste sommarminne är sommaren 1990. Hela familjen skulle åka på vårt livs första gemensamma charterresa till Cypern, i två veckor. Dagen innan blir jag magsjuk. På den tiden blev jag tvungen att läggas in på sjukhus för att sluta kräkas, och jag fick dropp. Det bestämdes att jag och min pappa skulle stanna hemma. Mamma fick åka med min tvillingsyster, storasyster och storasysters pojkvän själv. När jag kom hem från sjukhuset blev jag bara sämre. Jag fick stora munsår och fick svårt att andas. Pappa tog mig till vårdcentralen, där det visade sig att jag utvecklat Herpes och hade lunginflammation. Fick antibiotika och blev bättre efter några dagar. En vecka in på de andras charterresa så fick pappa tag på biljetter till oss två. Jag pratade med mamma på morgonen och lurades och sa att pappa lovat mig ridläger istället för en resa. Strax efter samtalet kom en av pappas vänner och hämtade oss och skjutsade oss till flyget. Sent på kvällen kom vi till Ayia Napa. Vi hade fått ett annat hotell än de andra, men när vi åkte bussen åkte vi förbi deras hotell och såg deras NIVEA-handdukar hänga på deras balkong. Vi tog sedan taxi från vårt hotell till deras, och knackade på som tusan till mammas och min tvillingsysters hotellrum. Vi hör inifrån rummet "Jaaa, Camilla, jag KOMMER!". Du må tro mammas min när hon såg mig och pappa utanför hotelldörren!!! Vilken lycka! Mina systrar kom efter någon minut och det blev ett riktigt puss och kramkalas!!

Väl nere på Cypern fick jag också öroninflammation, men vilken resa -och vilket minne! Det härligaste, finaste sommarminne jag kan minnas!

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Grattis till många besökare! Många härliga sommarminnen finns det ju med ett jag tänker på var när min son som inte var gammal blev nersatt på färskt grönt gräs.....han tyckte det var riktigt läskigt och ville bli uppburen igen.......men tillslut så kom han över den konstiga känslarn med gräs mellan tårna och idag har han inga men av det alls :)))

Jag har länkat till tävlingen från min blogg!
Hoppas på tur kram Annika

Sommarminne

stranden med dottern 5 år, inga krav inga måsten. plask och lek och skratt från hjärtat. hand i hand vid bryggan med varsin glass i handen. vindstilla oh ljudet från båtarna som är på väg ut från hamnen. fiskar intill bryggan som skiftar i fina färger av solens strålar. dottern - mamma detta är frihet och kärlek i livet

alexandra.wijk@live.se

Monia - mamma till Tuvalie sa...

Klart man är med. Har tipsat vidare här: http://www.elliscorner.com/

Mitt härligaste sommarminne utspelade sig på Lanzarote när jag var 5 år. Jag hade med omsorg grävt en grop i sanden som jag var så himla stolt och nöjd över! Sa till min mamma att den gropen den skulle jag minsann ta med mig hem :) Gissa om det INTE är lätt att förklara för en 5-åring att man faktiskt inte kan ta med sig en grop hem? ;) Många tårar kom det från mig innan jag helt enkelt fick överge min grop på stranden för att gå tillbaka till hotellet. Som tur är var det bortglömt dagen efter :)

Idag kan vi alla skratta gott åt det härliga sommarminnet!

moniasundgren@hotmail.com

Monia - mamma till Tuvalie sa...

osan, tipslänken blev ju helt fel :s HÄR har jag tipsat vidare såklart: http://moniatavlar.blogg.se/2012/july/ljuslyktor-8-augusti.html

Hej! Grattis till så många besökare. Det är en fin, fin blogg du har!! Jag skulle bli suuuperglad om jag vann de fina ljuslyktorna.
Mitt bästa sommarminne är när min 7årige son är ute och fiskar för första gången med sin morfar.De sitter i en liten eka i sjön vid morfars hus, plötsligt får sonen napp på sitt metspö. Det drar och sliter i fiskelinan o sonen blir lite skärrad. Tillsist får de upp en gädda lika lång som sonen, 5,5 kg tung!! Han säger då till morfar- Nu är det allvarligt, nu får vi sluta. Detta pratar vi om ofta och det blir ett minne för sonen och morfar att dela för alltid.
Min mailadress om jag har turen med mig: russtorpet@hotmail.com

Tack för en jättefin blogg// Mari Nilsson

Mitt bästa sommarminne är från juli 2011 då jag gifte mig med min fina man!
Vi hade glädjen att fira med släkt och vänner som rest från norr till söder för att dela dagen tillsammans med oss:) underbar lycka!

Hoppas på tur... /Karro
boan@hotmail.com

Mitt finaste sommarminne är alla somrar som barn hos min mormor och morfar på Öland. De hade eget jordgubbsland och hallonbuskar som vi ständigt fick gå och plocka från. Dessutom fick jag hjälpa mormor att gå ut med deras fina hund Bilbo och rulla köttbullar med en scarfs över håret. Jag gjorde bondgårdar där djuren var av kottar och älskade att klä ut mig i mormors gamla klänningar och fina hattar.

Tack för en fin blogg!

// Linn
linn_sandang@hotmail.com

Monika O-sson sa...

Jag deltar gärna. Det är mycket vackra ljuslyktor.
Mitt finaste sommarminne är när jag blev mamma till min äldsta dotter. Det var en varm dag i juli och min blivande make höll på att snickra ett räcke till vår altan när allt satte igång. Ett härligt sommarminne!
Varm sommarhälsning från Monika
E-mail: empty_heart@live.se

Vill gärna vinna en sån fin ljuslykta!
Ett av mina bästa sommarminnen är när jag, lillebror, mormor och morfar promenerade ner till havet med fikakorgen!
När jag nu, 25 år senare, går samma promenad med mina barn och känner igen alla sommarlukter fylls hela jag av en varm härlig känsla, men också lite saknad...
/frufyrstrand
Lindaryttare@hotmail.com

vill gärna vara med och tävla.
Mitt bästa sommarminne förra året när jag var i tällberg vi var ut sent på kvällen och drack vin och såg på solnedgången.
annica@flinkens.com

Smultron på strå är ett minne för livet, min mamma gjorde det med mig och jag har nu gjort det tillsammans med min son för första gången, jag bara älskar smultron även nu när jag är vuxen , och det bästa sommarminnet är min sons ögon när han ser alla de röda smultronen och inser att han får äta upp allihop själv!

Kram Jessica Hellström
jessica_hellstrom@hotmail.com

Jenny Sjöberg sa...

Grattis till besöksantalet! :)

Den här sommaren har två stora och omkullkastande saker som sticker ut. Innan den är slut kommer vi nämligen att ha blivit både föräldrar och husägare för första gången.
Bebisen har vi vetat om lite längre förstås, men huset har vi köpt nu i sommar och det är jätteroligt och spännande. :) Jag och maken har varit tillsammans i över tio och det ska bli så härligt att äntligen få något eget.
Det här kommer att bli sommaren då livets två stora saker hände!

Jag tipsar om tävlingen här:

jenjonsjoberg@hotmail.com

Grattis till besköksantalet!
Den här sommaren har varit en tuff sommar, mina föräldrar skiljde sig och jag trodde det skulle bli tufft hela sommaren, min mamma var otrogen.
Det bästa sommarminnet var nog när jag var i Spanien med min syster och min pappa, 3 veckor efter allt. Och jag hade inte sett min pappa så glad. Men en stund när vi satt och skulle kolla på finalen i EM Spanien mot Italien, och Spanien gjorde första målet och alla i baren skrek där vi satt. Vi ställde oss upp och kramade varandra. Det var nog det bästa sommarminnet, att kunna se att pappa var glad.

Kram Alma
almasander@hotmail.com

För mig är det dom små sakerna i livet som gör det stort. När man får beskedet att någon som står en nära inte kommer att bli frisk uppskattar man allt. Denna sommar har trots vädret varit den bästa någonsin. Hela familjen har varit samlade och pysslat om varandra. Det är sådana sommrar man alltid kommer att minnas.

Ha det bäst!
/Jenny

Novanblondi21@hotmail.com

Jag är med och tävlar om snygga ljuslyktor till vårat hem.
Mitt härligaste sommarminne är barnens smutsiga fötter. Då vet jag att barnen har lekt ordentligt.
Mvh
Leif generalleif@hotmail.com

Monika Gustavsson sa...

Bästa minnet i sommar är när jag fick nycklarna till min lägenhet. Har gått igenom ett helvete med skilsmässa och allt omkring, men nu ser jag fram emot hösten med mina döttrar. Vore toppen att vinna och tända lite ljus nu när mörkret snart kommer!

vh
Mamma M
utsikten79@telia.com

Anna L sa...

Vilka underbara ljuslyktor, vill supergärna vara med och tävla om dem.
Mitt finaste sommarminne måste vara när jag träffade min make på en semesterresa i Spanien 1990. Var iallafall den semestern som förändrade mitt liv allra mest. Vi är nu gifta och har 2 underbara tonårsdöttrar <3

Debbie-Mamma till 2 prinsar ♥ sa...

Jag är med och tävlar om de fina ljuslyktorna! Tipsar här: http://debban.bloggplatsen.se/2012/08/05/8381238-ljuslyktor-8-augusti/
Mitt finaste sommarminne är när vi var på öland i början av sommaren. Har aldrig sett 3åringen så lycklig som han var då när vi besökte djur och nöjesparken. Massor med djur, bad och karuseller. Att se sitt barn så glad och lycklig är väl ändå det finaste! :)

Jasmine NG sa...

Jag är med :)
Mitt finaste sommarminne är att jag har blivit mamma för första gången i mitt liv.
Jag skulle vilja vinna och ge en fin ljuslykta till min älskade mamma.
Kramar!
Jasmine

kladdkaka1984@hotmail.com

Zandra Svantesson sa...

Åh, jag vill jättegärna vara med och tävla!=) Såå fina!! <3

Mitt härligaste sommarminne var när jag blev matte till min underbara älskade hund!! <3 :) Har velat haft en hund i hela mitt liv, och nu ÄNTLIGEN har drömmen slagit in och blivit sann! <3 <3 <3
Kanske inte har med sommaren att göra så, men jag fick honom på sommaren och det var det bästa som hände mig under hela säsongen så ja.. :)

Har gjort ett inlägg på min blogg här:

Nu kan jag bara hålla alla tummar & tår jag har, det hårdaste jag kan! <3 :)

Kram zandra_svantesson@hotmail.com

mamma jersmyr sa...

Vill jätte gärna vara med och tävla.Först o främst ett riktigt stort grattis till läsar antalet , vilken siffra !!!
Mitt härligaste sommarminne får efter noga övervägande bli den helikopter tur vi unnade oss som avslut denna semestern. Känslan att flyga och se barnens glädjefyllda ögon var helt magiskt ! Det är ett once in a lifetime minne på 8 minuter ;0) !!
jag länkar gladeligen din tävling

Sommarminne

Mitt härligaste sommarminne var den här sommaren när jag och min mamma flög ner till min syster som jobbar i Cypern och överraskade henne :)) hon hade ingen aning om att vi skulle komma eftersom vi hade hållit det hemligt, det var så underbart att se hur glad hon blev när vi dök upp där :D
idaw97@msn.com

Anders sa...

Jag är med :-)
Mitt härligaste sommarminne är från en sommar i början av 80-talet. Våra föräldrar tog med mig och brorsan på ett äventyr som vi aldrig kommer glömma. En bit från vår sommarstuga hamnade vi i en kohage och mamma klättrade upp på en stenmur och skrek av rädsla. Pappa lyckades lugna mamma och vi fick veta att hon är livrädd för kossor.
Länk; http://pappanheteranders.blogg.se/tips/2012/august/tavla-om-ljuslyktor.html
Jag hoppas på tur.
Ha De!

anderslukas@hotmail.com

Viola sa...

De fina ljuslyktorna vill jag gärna bli ägare till.
Mitt finaste sommarminne är min dotters bröllop. Lyckan var total och jag kände en underbar stolthet över att vara mamma till henne.
viola_mo@hotmail.com

Linh Thorngren sa...

Jag är med!
Mitt är när jag för första gången fick träffa min hund en överraskning av mamma och pappa ! Hon dog nyligen men glömmer aldrig henne och alla våra minnen ! :D

Charlotte "Clotte" sa...

Jag är med. Mitt finaste, härligaste sommarminne är när min dotter var åtta månader och första gången kröp på gräsmattan. Det var försiktigt och hon kände sig för och gav mig ett stort leende och kröp snabbare mot mig.
Mvh
Charlotte clotte@live.se

Ida sa...

Mitt bästa sommarminne är i från min semester med mina tjejkompisar på Cypern i början av sommaren. Vi träffade ett annat svenskt gäng som befann sig där nere varav en var en kille som jag träffade. Sista kvällen åt vi alla en middag tillsammans och badade nattbad. Han tog mig åt sidan och gav mig sitt halsband och sa "jag kommer aldrig att glömma dig". Det kändes lite lustigt och precis som på film men samtidigt var det helt underbart. Halsbandet hänger nu uppe här hemma och får mig att minnas känslan den kvällen vilket alltid sätter ett stort leende på mina läppar.

idamathiasson@hotmail.se

vem vann? :)

Hem och Lycka sa...

Monia - försökte lämna en kommentar hos dig men vet inte om jag lyckades. Den som vann tävlingen finner du här http://hemochlycka.blogspot.se/2012/08/murgrona.html