måndag 11 juni 2012

Sommarkrus




Jag är ingen fan av de varmaste temperaturerna när det stiger upp mot 30-35 grader utan föredrar när det är sådär svenskt lagom men det här är ju löjligt! När man funderar på om man ska ta med vantar till Filippa igår när vi åkte ut till hennes farmor och farfar och det är juni månad..

Juni är trots vädret sommarmånad för mig! Så jag har plockat fram mitt krus som minner mig om den svenska sommaren med sill och färskpotatis, solvarma jordgubbar, smultron på strå, barnfotabarn, salta dopp i havet det blå och massa lediga stunder.. 


Och i kruset, där hoppas jag stoppa hundkex från ängen!

Mia

5 kommentarer:

Spets och Silver sa...

Denna eviga väntan på att sommaren ska komma......
Tur att inte hoppet sviker i första taget! :)

Ha en bra dag önskar Nette

♥ Fyra årstider sa...

Vad fint du har och det kruset är så vackert.
Kram Lotta

Hus Nr.5 sa...

Jättefint krus! Det är verkligen sommar :)

Ja du....var tog värmen vägen? Man börjar bli lite less på detta nu :/ Man ska väl inte behöva sitta med helly hansen på midsommar...

kraam Verra

Linda sa...

Tack för en fin och inspirerande blogg. Har ett nästan likadant krus,synd att det står i ett skåp, där blir ingen glad av det, ska nog ta fram det:)Kram Linda

Linda sa...

Tack för en fin och inspirerande blogg. Har ett nästan likadant krus,synd att det står i ett skåp, där blir ingen glad av det, ska nog ta fram det:)Kram Linda