fredag 29 juni 2012

Sommarblomster



 


Mina blommor har verkligen fått lida sedan Filippa kom till världen och för någon månad sedan hade jag haft död på alla utom en. Orkidén. Om den sedan klarar sig vet jag ännu inte, det får tiden utvisa. Jo, jag glömmer dem helt enkelt. Länge! Men så kom svärmor som en räddande ängel till mina tomma krukor och vips så har jag i alla fall EN blomma nu. Förutom orkidén då. 


Förvisso skulle jag ju kunna köpa nya blommor men jag är kräsen. Mycket! Och har bestämt mig för att hittar jag inget jag gillar får jag vänta lite till. Tills jag hittar nåt jag vill ha. Men pelargoner är ju pelargoner. Alltid fina. Klassiska. Och somriga till på köpet. Vita dessutom! Så vem vet, det kanske blir en till..


Vad har ni i era krukor?


 Mia

2 kommentarer:

Stinas butik sa...

Kanske rent av kan det bli nån mer pelargon från svärmor!!
Kram

Sandra sa...

Va fint :). Dom flesta av mina blommor har också blivit försummade tyvärr :/ har två halvdöda orkieér... Vad är det för kattskugga :)?