onsdag 23 maj 2012

Min täppa


Min lilla täppa är inte så stor men rymmer en del trots det.

Jordgubbar och smultron, astilbe, förgätmigej, syrén, rosenmandel (som inte vill blomma i år? *snyft*), löjtnantshjärtan i två färger, pion, blåklockor plus en hel del till. Sådda är mer blåklocka (så otroligt tacksamma, blommade hela förra sommaren lång!), styvmorsviol och mer förgätmigej.  På bilden en liten del av vår lilla täppa.

Och när jag säger en hel del till betyder det att jag vet inte vad de heter.. Fådda, vackra men bortglömda namn!

♥ Mia

9 kommentarer:

Karin A sa...

Härligt Mia! Man behöver inte ha en stor trädgård för att den ska ge mycket glädje. :) Kram

Spets och Silver sa...

En liten trädgårdshörna med vackra okända blommor är inte helt fel.

Ha en bra dag i solskenet!

Kram
Nette

Hildas hem - Sofia sa...

Så fint! Och smultron och jordgubbar - så gott. Jag saknar det in min trädgård. Det får bli nästa år :)

Jag önskar dig en härlig dag!
Kram Sofia

Hanna sa...

Så fint du har det.
Ha en bra dag!
Kram
Hanna

Kia sa...

Mysigt! Gillar ert staket/vindskydd.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Hanna sa...

Visst är det mysigt med eget litet ställe att odla sina favoriter på. Här är ju inte trädgården fixad än så vi har blommorna i fina hinkar och trälådor. Jag har lovat barnen att dom ska få så lite grönsaker så varsina pallkragar ska det bli. Kanske får jag också en.

Kram på dej

mitt liv som jag sa...

Det var en fin täppa du har! Kram jennifer

Bruno och Mig sa...

Jättemysig täppa du har. Jag gillar ditt trästaket väldigt mycket.

Kramar L

Manuela - Mrs Hardy sa...

Så koselig!
Og jordbær er jo så godt!!