onsdag 2 maj 2012

Maj maj måne












































Så blev det maj, i princip sommarvärme (!) och jag suktar efter lite av varje.

Härliga sköna dagar med make och dotter. Avsluta lite halvt påbörjade projekt härhemma, både inne och ute. Lagom varma dagar så vi kan mysa i trädgårdsmöblerna. Grilla. Plaska med fötterna i böljan den blå eller i bubbelpol i plast i trädgården. Plocka solvarma jordgubbar i alldeles egna landet. Ta lagom långa promenader bara vi tre. Bara ta det lugnt och ha det alldeles alldeles underbart!

Hur kommer eran sommar att se ut i år?

Mia

4 kommentarer:

Bruno och Mig sa...

Å va mysigt det låter när du beskriver lata sommardagar. Längtar så.

Jag kommer att jobba på åkern med hö , måla huset och den timrade bon, fixa, städa, plocka och renovera. Men jag ska hinna med bad, grillning, långa promenader och ridturer och bara njuta av den svenska sommaren.

Vacker bild du visar.

Ha en skön dag
Kramar L

Spets och Silver sa...

En sommar där vi "bara kan vara" längtar jag efter. Ta dagen som den kommer. Mmm längtar till semestern!

Ha en bra dag!

Photo by Maria sa...

Låter som du har härliga dagar =)
I morgon skulle vi visst få sol med iaf =)

Kram Mia

Livet är Underbart sa...

Ett hus köp precis innan sommaren hoppas vi på- så det blir nog mycket renovering . . .och lite bad ;)