måndag 21 maj 2012

Leksand eller pinn?

Oj, vilken sommarvärme vi fått! Gårdagen spenderades mycket utomhus och Filippa var överlycklig eftersom hon älskar att klappra fort fort i sina små sandaler.

Jag leker ibland med tanken att byta ut våra Leksandsstolar i köket mot vanliga klassiska pinnstolar. Inte sälja förstås utan ställa upp på mina stackars föräldrars snart vid det här laget trånga vind av våra alla möbler som står där inför nästa boende. I nästa boende kommer de hamna i ett matrum, vi har nämligen åtta leksandsstolar sammanlagt.

Jag har redan ett par gamla pinnstolar från ett tidigare bo och ett par till borde väl inte kosta så många kronor eller vara så svårt att hitta?

Utan stoppad dyna, utan överdrag som behöver tvättas med jämna mellanrum. För ni tror väl inte att Filippas all mat hamnar i munnen..?

Mia

5 kommentarer:

Hanna sa...

Nej stoppade stolar och små barn går inte så bra ihop. Det hade vi när vår 17 åriga dotter var liten och det var ett skurande utan dess like
Hanna

Spets och Silver sa...

Låter som en bra idé. Ingen höjdare med små barn och mjuka sitsar i köket.

Ha en bra dag!
Nette

Jess sa...

Det är så himla fint med pinnstolar, gärna lite skavda och i olika färger :)
Jag hittade ett 50-talsbord med två pinnstolar på Blocket - loppisar brukar ha en del också. Ha en skön måndag!

Anonym sa...

Olika färger på pinnstolarna är fint! Praktiskt när man har små barn! Leilas gröna färg tycker jag är så fin!

Anonym sa...

Bloggen Härligt hemma har fina färger på sina pinnstolar!