söndag 22 april 2012

Skafferi




































Bild med tillstånd från Alvhem.

Egentligen låter det kanske fånigt att tråna efter nåt så enkelt som ett skafferi men det gör jag! I vår gamla lägenhet hade vi ett genuint vitt -50-talskök med skafferi och är det nåt jag saknar så är det skafferiet helt klart. Plus att vi hade mer skåp och lådor, lite ironiskt eftersom vår nuvarande lägenhet är större.

I vårt kommande boende s k a jag ha skafferi, det är nåt som är säkert! Helst med en gammal vacker dörr då förstås och vackra burkar och snygga förpackningar. Det gör det liksom lite mer roligt, eller hur?

Mia

7 kommentarer:

Sandra sa...

Oj, vilket mysigt skafferi, om än det såg lite litet ut(?). Ska det va ska ska det va, jag skulle gärna ha ett sånt skafferi man kan gå in i. Och med en massa snygga förpackningar och burkar såklart! :)
I mitt kök har jag många skåp och lådor, kan vara skönt ibland, men det sammlas en hel del onödigt där också!

Hus Nr.5 sa...

Ja det saknar jag med. Hade inte plats med nåt stort skafferi i vårt kök, så det fick bli moderna lådor istället. Praktiskt iofs...men roligare med ett riktigt´;)

Kram Verra

Sara sa...

Åh, jag har också en dröm om ett skafferi någon gång i framtiden, så härligt!

Casa of Mia sa...

Det är väldigt charmigt och härligt med skafferi, fin bild! kram

Casa of Mia sa...

Det är väldigt charmigt och härligt med skafferi, fin bild! kram

Mina drömmars hus sa...

Ja i vårt hus tycker jag nog att skafferiet är som ett smycke. Jag gillar verkligen att pyssla och flytta och greja där.
Så fin det var med det lilla fönstret i skafferiet på bilden.
Ha en skön söndagskväll
Kram
AC

Barn och Pyssel sa...

Hej!

håller med.
Jag vill också ha ett skafferi den dagen ekonomin tillåter att man ska göra om köket.

Kram