tisdag 24 april 2012

Rensa rensa rensa





































Just nu gör jag inventering av lägenhetens alla skåp, hyllor och vrår för att rensa, rensa, rensa och skicka vidare till svärmors loppis som startar 12 maj för säsongen. Packar ner allt i lådor eller pappkassar som retar gallfeber på maken eftersom de står lite överallt i arbetsrummet. Ungefär precis där man behöver komma fram. Men lägg datumet på minnet, vi är ett litet gäng som samlar ihop och gör oss av med både nytt och gammalt så ni kan verkligen fynda!

Inför varje säsong tror jag att jag inte har ett smack att göra mig av med men varje gång kommer jag med flera kassar och lådor. Gissa om det är skönt att göra sig av med saker!

Vad är du - spara eller rensa?

Mia

4 kommentarer:

Bruno och Mig sa...

Jag är en absolut spara, min sambo en rensa. Det är tur att vi kompletterar varandra. Jag har massor med minnen i mina saker, men det är omöjligt att behålla allt. När jag väl varit på tippen och kastat känner jag en stor lättnad. Innan är det vånda.

Men det känns bättre att sälja på loppis eller ge bort. Då får sakerna ett nytt liv med någon annan.

Ha en bra tisdag
L

Photo by Maria sa...

Ja man har mer än man tror när man börjar rensa.. Borde med ta tag i det hemma, helst på vinden, där slänger man upp en massa sen syns det inte =/

Ha en fin fortsatt dag..

Kram Mia

Home of M sa...

Jag är rensa. Underbart att få städa ut. Lycka till!

Ha en fin kväll!
Kram

Vitaboet sa...

Hej hej!

Blev så inspirerad av dig när jag läste, så nu är min garderob rensad och en full sopsäck ska levereras till Frälsningsarmen:). Tack för insp och en spark där bak:)

Kramis