tisdag 13 mars 2012

Plexi



Minns ni att jag efterlyste snygga tvbänkar förra året? En anledning till det är en liten tjej som började röra på sig allt mer och numera är rätt klåig om man får lov att säga så. Både på gott och ont förstås! Vi behöll den gamla tvbänken men på råd från min kloke svåger (som gjort likadant) så satte vi helt enkelt på en skiva plexiglas framför apparaterna. Ibland önskar jag att vi gjort det framför lådorna också som är omåttligt populära att dra ned..

Hursomhelst - ett budgettips kanske?


♥ Mia

4 kommentarer:

Beas sa...

Det går ändå snabbt för dem att sluta "riva i allt"...det är ett par jobbiga månader, men sedan vet de tydligare vad de får röra och inte. :-)

StrandviksVillan sa...

Tja, mitt tips är helt enkelt: ta bort lådorna en tid... Det är inte lång tid som barnen vill undersöka allt och inte minns vad dom får ta och inte ta ;)
Men att ha en glasskiva framför apparaterna var ju bra!

Anna sa...

Ville varm tipsa om ikea´s tv-skåp som är antikfärgat trä. Vi petade in en typ 37" platt-tv i detta skåp och målade det vitt. Hur fint och praktiskt som helst!! Många som t o m har kommenterat det, hur fint det är och undrar var vi hittat det där fina skåpet...ha ha ha. Så är det inte dyrt heller och man kan lätt känna för att lägga pengar på en ny variant om några år när vandalerna blivit större!

mitt liv som jag sa...

Det var ett himla smart tips. Nu har våra små börjat lära sig vad de inte får röra men vi hade en tid då vår gosse älskade att dra ur programkortet och gömma det, hmmm, man var inte så glad när man hade bråttom till något "viktigt" program ;). Kram Jennifer