tisdag 6 mars 2012

Pill



Alla som är eller har varit småbarnsföräldrar känner väl igen sig när det gäller dilemmat att plocka bort och plocka bort ännu mer, kanske möblera om eller flytta ut saker och flytta in nåt annat. Och det där med att pimpa låga möbler kan man glömma, i alla fall om man är rädd om sakerna. Förvisso så lyder Filippa rätt bra (peppar peppar) men jag har liksom inte lust att ta risken.. En bricka i rotting som inte går att göra sig illa på eller ha sönder går dock finfint!

♥ Mia

5 kommentarer:

anne sa...

JA det lät ju bekant! :)
Snart får börja med det där bortplockandet igen, man vill ju inte riskera att de små gör sig illa och kanske inte heller att sakerna går sönder.
Ha en fin dag!
Kram
Anne

Casa of Mia sa...

Jag känner igen det där, jättefin bricka kram

LjuvligaLjung sa...

Jag har nästan glömt hur det var.. Nu har en 4 månaders här hemma så snart är det jag som får börja tänka mig för igen!:) Det är som du säger, man har det så pimpat så man får plocka bort en hel del. Eller så låter man dom kika o pilla så är det inte skoj mer sen..:) Ha de fint!!¨
/michaela

Annas skattkammare sa...

Hihi, är i precis samma fas här! Soffbordet är rent sånär som på två ljuslyktor i zink.
Kram Anna

Photo by Maria sa...

Du gör ju helt rätt i att sätta fram det som du inte är rädd om och som Filippa inte kan skada sig på.. Att plocka bort allt i "barnhöjd" gör ju att det är så himla spännande hos andra..

Vi hade saker framme i barnens höjd när de var små och de va faktiskt mycket mindre "pilliga" än andra barn =)

Kram Mia