torsdag 2 februari 2012

Tävling


Bildkollage med tillstånd från whiteaway.se

Tajm för ny tävling tycker jag!

Dags att köpa ny kaffebryggare?

whiteaway.se är full med snygga varor till köket på nätet (visst är näthandel perfekt!) och sponsrar med en riktigt snygg kaffebryggare av märket Melitta som brygger kaffet till perfekta 93 grader och dessutom går det att ställa in om du vill ha kaffet starkare på morgonen (morgontrött kanske?) och svagare på kvällen. Och så stänger den av sig automatiskt, kan inte bli bättre för oss glömska!

Du tävlar genom att
motivera varför just du ska vinna bryggaren! Glöm inte att ange din mailadress om du inte har blogg så jag kan nå dig om du vinner!

Tävlingen pågår till och med 16 februari.

Lycka till!

♥ Mia

58 kommentarer:

Christin sa...

Den här vill jag vinna, för det vore en perfekt present till min kära pappa. Han är en stor kaffedrickare men det var år och dar sedan han unnade sig en ny (modernare) kaffebryggare. Så att överraska honom med den här skulle göra hans dag och min :-)
Och med åldern har minnet börjat svikta emellanåt så automatisk avstängning låter som pricken över i!
Hoppas på vinst :-)

En liten bit kaka sa...

Jag vill självklart tävla!
Om jag vann skulle jag "ge" den till min fina sambo. Han är en kaffedrickare av stora mått och skulle verkligen uppskatta den här skönheten! Och när Kotten i magen anländer snart lär det bli en hel del kaffekoppar serverade hemma hos oss...och vår nuvarande bryggare sjunger verkligen på sista versen :)


Kram
Evelina

Lotta sa...

Denna tävling skulle jag verkligen vilja vinna! Den kaffebryggare vi har idag har vi haft sedan 7 år tillbaka och dessförinnan hade mina föräldrar den typ 10 år eller nåt så man kan nog säga att den gjort sitt egentligen men vi har inte haft råd att köpa någon ny eftersom vi prioriterar saker till vår son som kom till oss för drygt 8 månader sedan.

Piddersfru sa...

En ny kaffebryggare skulle vi verkligen behöva, den vi har är lånad av min svärmor. Tyvärr har vi inte riktigt råd att lägga pengar på en ny bryggare då jag är arbetslös och kaffe har blivit min ersättning till att dricka coca-cola. Så ja vi skulle verkligen behöva en bra bryggare så svärmor kan få tillbaka sin gamla som faktiskt borde åka på tippen!

Johanna Stålros sa...

Med denna kanna kan jag stanna en stund längre i sängen då gubben kanske fattar mojängen och servar mig på sängen:)
Kram från en kaffetoka.

Lantligt i smultronbacken sa...

Åh herregud, nu kanske det finns en chans att en småbarnsmamma hinner få i sig en BRA kopp kaffe. Jag hinner ingenting här hemma då vi nyss kommit hem med dottern från ett annat land, t o m att hinna brygga sig en kopp kaffe kan vara svårt. Med timer och framförallt styrka med några knapptryck vore en dröm.

Kram Teres

chanette sa...

vill vinna denna toppen kaffekokarens för---då hade jag sluppit ligga orolig på natten och inte kunna sova lugnt påmorognen efter killen gått upp kl 5 för jag e orolig för han ÄN EN gång glömt stänga av kaffe kokaren...
ha ha ha

chanette81@hotmail.se

Helena sa...

Oj!
Ja jag skulle verkligen behöva en ny bryggare. Älskar kaffe, och att ha en fin bryggare på bänken gör det ännu bättre. Kram Helena

Spacegirl sa...

Jag vill vinna, vi behöver vekligen en ny kaffebryggare att ha på landet, jag kan ta dit min gamla och behålla denna snygga hemma :-)

Spacegirl_@spray.se

Annica sa...

Vilken drömapparat!!
Jo, se en ny kaffebryggare borde stå på vår inköpslista sedan länge (men hur det nu är så har det inte prioriterats.)..För...
...häromsistens när några bekanta tittade in på en kopp kaffe, serverade vi och drack, hade en trevlig fikastund. När de sedan gått, och jag dukar av får jag till min förskräckelse se att i en av gästernas kopparna låg det en enkrona!! Va! Hur hade den hamnat där??
Jo, för att bryggaren ska funka så ligger det enkronor på "plattan" för att höja upp kannan och en sådan måste slunkit ner i en kopp. Mycket pinsamt! Det var ju tur att den inte halkade ner i halsen på någon. Men vad de måste undrat!! Vi har skrattat gott åt detta efteråt!

Vill gärna vinna som du förstår!!

//Annica

Lina J, lina@jackler.se sa...

För att jag börjar varje morgon med att banka igång min gamle trotjänande melittabryggare. Glömmer jag slå på den - inget kaffe den morgonen!

Kan inte förmå mig köpa en ny - den fungerar trots allt efter ett tag - men skulle jag vinna en... :)

Tack för en bra blogg!

ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG sa...

Har tipsat här

http://molnboanna.blogg.se/2012/february/kaffebryggare-1612.html

Lotta sa...

E#gentligen borde jag ha en kaffekanna i plåt. Jag slår sönder dem på löpande band. För ett par veckor sedan var det dags igen. Maken skulle fylla på vatten i kannan och jag hade en gryta i handen. Krock vid vattenkranen och ännu en kanna i kras.
För tillfället lånar vi en bryggare av min svåger i väntan på en ny.
Men om jag vinner en riktigt bra bryggare som gör det där perfekta kaffet kanske jag lär mig att ta det lite lugnt och inte vimsa omkring så mycket.

Lina sa...

Jag har en finfin ny moccamaster hemma så detta hade fått bli en toppenfin 30-års present till min kära vän Lisa som fyller i mars. Hon kaffeberoende, till o med jobbar på Coffee House, och förra veckan gick hennes kaffebryggare sönder och hon har paniiiik :)
Så som sagt, denna får gärna hoppa ur ett paket till henne :)


johanssonlina84@hotmail.com

Erika Leijon sa...

Det är så att mamma ska flytta ifrån sitt ex, och det behövs alltså 2 av allting. Denna kaffebryggare var fin, och skulle verkligen komma till användning! Håller tummar och tår, stenhårt! :)
erika-leijon@hotmail.com

Eddan sa...

Jag skulle vilja vinna kaffebryggaren eftersom jag är rätt dålig på att få till gott kaffe. Med denna avancerade och snygga maskin kan jag inte tänka mig annat än att kaffet skulle bli jättegott :-)!

Anonym sa...

Vil gjerne vinne denne;)
Hilsen Liv
oliven@mimer.no

Anonym sa...

Jag är journaliststudent (jorunarlist= kaffemissbrukare X2 right? ;)) och är därför i stort behov av en riktigt bra kaffekokare =) Därför tycker jag att jag borde vinna så att jag klarar av sena kvällar i radioredigeringsrummen och tidiga mornar på föreläsningara =)

// Emelie (Emelie457@hotmail.com)

Anna B sa...

Klart jag vill vara med. Är värdelös på att få till kaffet bra och därför skulle den här passa perfekt så mina vänner slutar spy galla över muggarna när jag serverar dem rykande hett kaffe.

anna.berglund70@yahoo.se

Mahlin sa...

Hej! Jag ska flytta till en ny stad för att följa mina drömmar och det är mitt steg ut till vuxen livet. Jag ska altså flytta hem ifrån för första gången! Eftersom det blir första gången jag flyttar så har jag inte alla grejer som behövs och jag har inte heller pengarna till att köpa allt jag vill ha. Så att vinna den här tävlingen skulle vara jätte stort för mig! Kram från kaffeälskaren Mahlin (mahlin021@hotmail.com)

Helan sa...

Heeij...
Såå fin bryggare.. nåt jag länge önskat mej, låter perfekt för både min smak och mitt usla "silverfisk-minne"...=)

"Kanske det nångång i min bloggvärld slår in, att jag vinner nåt sådant, å bryggarn blir min.
Det vore en fröjd och en goo smak för magen, vad är väl bättre än en goo kopp kaffe som start på den ljuva dagen"

Önskar mej och alla er andra en goo vinstlycka.. nu får vi slåss om denna fina bryggare.

(westerberg30@hotmail.com)

kraam Helén

rebecka sa...

har länge velat ge en bra present till minpappa när han fyller år men då man är 14 och inte har världens bästa ekonomi så kan man ju inte köpa vad som helst.
nästa vecka så fyller han 50 vilket är det här speciella numret som förtjänar en speciell present!
här är min mail: rebeckanorgren@live.se

liselotte sa...

Är jättegärna med och tävlar, vill vinna för att kunna ge en fin kaffebryggare till min dotter som precis har flyttat hemifrån, och det är då så mycket man behöver så skulle vara perfekt med denna vinst.
liselotte.202andersson@telia.com

Linda sa...

jag är med:D jag skulle vilja vinna för att jag och min pojkvän ska flytta till en lägenhet och vi har ingen kaffebryggare, skulle vara underbart att vinna denna jätte fina.

Linnros@live.com

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Jag vill vinna denna till mig och sambon som är riktiga kaffedrickare. Våran nuvarande (melitta) är vi jättenöjd med men behövs nog införskaffas en ny snart... :-) Och glömsk som jag är så glömmer jag alltid slå av den, nog för att vi har gratis el men det är ju inget bra för bryggaren ;-) därför vore ju detta helt perfekt för oss!! Håller tummarna stenhårt att en NY melittabryggare kommer till hemmet vårt.

Kram Emelie
x_emelie@hotmail.com

bitte sa...

Med en bror som fyller 18 i påsk och har som planer på att flytta hemifrån vore det perfekt att ge honom en kaffebryggare i present så han kan bjuda sin familj när vi kommer på besök

lovemercury@live.se

Anonym sa...

Mina gäster brukar alltid säga åt mig att skaffa en kaffebryggare, jag har faktiskt aldrig ägt någon. I matt skafferi står en påse snabbkaffe och det är ju inget fel med det men visst skulle jag tjäna ett par vuxenpoäng om jag hade en bryggare hemma. ;)

mejl: atarinakall@hotmail.se

Hanna sa...

Jag är gärna med och tävlar! Vi har en kaffebryggare som duger, men inte mer. Jag älskar kaffe, men maken är familjens amatörbarista. Han skulle gärna ha en ny kaffebryggare, men jag har sagt att "det blir ingen ny förrän denna gått sönder". Därför vore det skoj att överraska honom med denna fina när han fyller år i mitten av mars- just för att han inte skulle gissa det. Och den vi har just nu kommer att komma till användning också, men det är en annan historia :)

Må gott!

Anonym sa...

Hej!

Jag är i ganska akut läge efter en kaffe bryggare för den jag har är alldeles för stor för att den ska få plats någonstans i detta nya kök.

Jag har kompisar som kommer hit och jag vet inte hur jag ska göra när de vill ha kaffe, jag får dra ut kaffebryggaren som står i en stort skåp och sätta igång den.

Det vore betydligt enklare att ha en sån kaffe bryggare som du visar på bilden.

Mvh Anette Carlsson

nettan.klar@gmail.com

Emma sa...

Hej!

Jag vill självklart vinna en ny kaffebryggare, för tyvärr så la vår bara av helt plötsligt :( Så nu får vi köra pulverkaffe. Vore toppen att vinna en snygg och bra!

Håller mina kaffetummar! :)

Godnatt

Magnus sa...

Hej!

Jag vill vinna en snygg och bra kaffekokare för att vår tyvärr har pajat och pengarna prioriteras tyvärr inte just nu till en ny. Så kanske man kan ha lite tur att vinna en och överraska sambon på alla hjärtans dag?

/Magnus
m_high79@hotmail.com

Anonym sa...

Men vilken underbar tävling jag hitta som jag bara måste vara med i och testa lyckan, hoppas jag har lyckan med mig!


Tänk att få chansen att kunna kasta kaffebryggaren vi har som knappt fungerar när man ska göra sig kaffe eller bjuda folk som kommer förbi. Den är färdig för tippen och det vore så roligt att få vinna en ny som dessutom är riktigt fin att ha ståendes i köket, den skulle verkligen passa in och fylla mångas magar med gott kaffe..

Tack för en bra tävling!
Kram // Millah
millahoman@hotmail.com

Debbie-Mamma till 2 prinsar sa...

Jag är med och tävlar! Jag vill vinna kaffebryggaren för sen vår gick sönder har vi bara kört med pulverkaffe och det är väl inget fel egentligen men när vi får hem folk och vi ska bjuda på kaffe så är det faktiskt pinsamt att behöva bjuda på pulverkaffe och inte riktigt bryggt kaffe. En fin kaffebryggare hade verkligen våra gäster uppskattat! :)

deborapersson@gmail.com

Amanda sa...

Hej!

Vilken fin tävling!

Som mamma till två tjejer, en på 4 månader och en på två år samt matte till tre hundar så finns det inte mycket tid över till sömn ;) Kaffe håller mig pigg och alert och det är alltid mysigt att dela en kopp med nån annan småbarnsmamma som har vägarna förbi!

Hade varit fantastiskt lyxigt att ha en så fin kaffekokare i hemmet!

Varma Hälsningar

Amanda
erikssonamanda85@hotmail.com

Alexandra sa...

jag vill vinna en eftersom min är så gammal och sliten nu :P

Anonym sa...

Åhh!
Precis vad min barn ska ge sin pappa i present!
Han är en riktig kaffeslurpare och den vi har nu är rent livsfrlig, då handtaget har lossnat och hänger bara lite grann i själva kannan. Jag bara väntar tills nån får det varm kaffet över sig :(
Det här hde varit perfekt till mina barn att ge till sin pappa som fyller primtal : 41 ! :)

Hälsningar Helena i Ödsmål

helena.strom@tjorn.se

Lilla taxen sa...

Hej! Jag vill otroligt gärna vinna detta. Jag är utan kaffebryggare. Behöver verkligen en. Så enkelt är det. Har sjukersättning sen många år och skulle därför uppskatta detta på många sätt.

Hoppas hoppas...
Kram.

Lilla taxen sa...

Glömde min mailadress. Här kommer den.
tyra123@hotmail.se

Ingrid - Mamma till Zelda sa...

Jag är gärna med och tävlar om den här snygga kaffebryggaren!

Min fina lillasyster, som nyligen flyttade hemifrån, fyller år på Alla Hjärtans Dag. Så detta vore en perfekt kombinerad present till henne!

Jag har tipsat om tävlingen här: http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2012/february/jag-tavlar-om-en-kaffebryggare.html

Håller tummarna! Kram, Ingrid

lilla_ingrid1@hotmail.com

care69 sa...

Jag är gärna med!
Min man fyller år nu i februari och han klagar alltid på att kaffet hemma inte är gott. Har funderat på en ny bryggare och denna kanske skulle passa bra så jag kan bjuda honom på en GOD kopp kaffe.

Har länkat.
http://care69.blogspot.com/2012/02/16-feb-vinn-en-kaffebryggare.html

care69(at)live.se

Helena Lindgren sa...

Min kusin är alltid sugen på kaffe varhe morgon men istället för att köpa en kaffebrygare så åker han och dricker kaffe hos sitt jobb istället. Min kusin brukar inte vara så morgon pigg på morgonen så han skulle behöva en kopp kaffe. Jag vet inte hur länge jag tjatat på honom att han ska köpa en kaffe bryggare och han har sagt jag ska men har aldrig blivit av. Men när han får något då kan han inte tacka nej så skulle bli toppen att vinna denna.

Jagalskarsarah@hotmail.com

Micaela sa...

Jag skulle behöva en kaffebryggare här hemma så jag kan bjuda mina gäster på kaffe. Det skulle bli väldigt gästvänligt jag själv dricker inte kaffe men jag vill ju såklart att gästerna ska trivas hemma hos mig.

micaela.87@hotmail.com

Anneli sa...

Hej! Vilket fint pris, klart jag är med och tävlar om den :)

Jag vill vinna av den enkla anledningen att min kaffebryggare har gått sönder :( Inte så kul... Så nu får jag nöja mig med att dricka pulverkaffe. Det känns ju inte vidare lyxigt och inte heller är det lika gott som en kopp alldeles nybryggt kaffe!

vanitas@live.se

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Det här vore en perfekt present till mina föräldrar. Min familj dricker väldigt mycket kaffe och just därför blit kaffemaskinen rätt fort sliten, därför skulle denna maskin trivas ganska bra på vår köksbänk, aldrig behöver den stå ensam i något gammalt dammigt skåp ;)

emeliestahl@tyfonmail.se

Marielle sa...

För en väldigt trött ensamstående mamma som börjar sin resa till jobbet kl 6 på morgonen och kommer hem kl 6 på kvällen varje vardag så vore detta en dröm!! Min kaffebryggare har börjatgå på sista visan nu så nu är det dax för en ny anser jag och vad kan vara bättre än det här??? Åååå snälla rädda min vardag mot trötthet!!! min mail är Elle_girl83@hotmail.com

Karin sa...

Vilken dröm för två studerande småbarnsföräldrar!

Vi har precis bränt gummipackningen på vår mokabryggare för tionde gången (något som händer när man glömer den på plattan under längre tid), så en "disträfunktion" hade verkligen passat oss! Och att kunna anpassa styrkan på kaffet är också en funktion som vi verkligen skulle ha användning av!

Vi håller tummarna!

Mvh
Karin & Felipe

Anonym sa...

Dricker inte kaffe själv, bara te...men min man älskar kaffe och därför skulle jag behöva en lättskött maskin så jag kan fixa en god kopp kaffe till honom som en överraskning till frukost då och då :)! /Susanne
skogsberg_s@hotmail.com

evamar sa...

Det finns ett enkelt och ganska självklart skäl att jag vill vinna:

Jag har ingen!

Jenny sa...

Jag har nyligen börjat dricka kaffe och äger därför ännu ingen kaffebryggare. Skulle verkligen behöva en då jag vill dricka kaffe innan jag börjar mitt nattjobb.
J_e_n_n_y@hotmail.com

Matilda Tilly sa...

Jag vill vinna den här kaffebryggaren till min sjuka mamma som har haft det lite svårt den senaste. Mestadels på grund av mig. Det här skulle alltså bli min "Förlåt och tack för att du står ut med mig"- present till henne nu när hon får utstå så mycket påfrestningar.

Jag vill att hon ska må bra, och jag tror att den här presenten skulle passa perfekt eftersom varje dag när hon trycker igång den så skulle hon tänka på mig och lé och hon skulle vara glad.

Min mail är Cookievirus@live.se

Anonym sa...

Hej!

Jag vill vinna en ny kaffekokare till min lillasyster.
Hon har rätt nyligen kommit ut från ett behandlingshem. Hon har suttit där i flera år nu, och nu äntligen har hon fått en egen lägenhet.
Och NEJ jag ska inte sitta och skriva hur synd det är om henne, för hon är jätteduktig och jag är stolt över henne, men hennes lägenhet behöver liksom grejer.
Det enda hon har är väl en säng och soffa just nu.

Jag vet ju hur mycket hon gillar kaffe :-) Hon hade blivit superglad.

Ha det så bra
Paul

anxiety_@hotmail.se

Katja sa...

Snygg!!!
Jag är inte bara estet utan även kaffeälskare.
Min, snart 12-årige son har börjat dricka kaffe.
Trevligt om han kunde sätta igång kaffe på morgonen innan han far till skolan;-)

//Katja

katja.arre@hotmail.com

Anna K sa...

Denna bryggare verkar ju vara perfekt för mig då jag dagligen dricker kaffe (utan kaffe är jag inte mig själv, utan arg och huvudtrött). Jag hade gärna sett detta som en födelsedagspresent ifrån dig, Maria. :) Det hade verkligen gjort min dag extra speciell och att få en sådan användbar present är inte fel.


kontaktmejl:
smilet_89 (aT) hotmail (punkt) com

Cilla sa...

Jag är en trött och sliten mamma som under min jakt på energigivande koffein (för att kunna hänga med i småbarnslivets höga tempo) föll för riktigt starkt kaffe! Eftersom jag förr inte alls tyckte om denna dryck äger jag inte någon kaffebryggare. Därför vore det äkta LYCKA att vinna en här så att jag kan lyxa till tillvaron med en uppiggande kopp svart varje förmiddag!♥

Alice sa...

Oj oj oj denna bryggare är ju bara för snygg, kokar varmt kaffe då känner man sig trygg.
Om denna härlighet skulle bli vår så kan vi bjuda våra vänner på en god kaffetår.

Gillar verkligen att läsa bloggen :-)

Jennysen sa...

Då min mamma sliter ut kaffemaskiner i rasande takt vore det guld att vinna en till henne! :)

Epost: jennysen81@hotmail.com

Anonym sa...

Jag är med=) Min bryggare från 90-talet har tappat stinget och kaffet blir inte tillräckligt varmt.
Mvh Annelie
a.e.m-49@hotmail.com

Anonym sa...

Ι was recommended thiѕ web site by mу
cousin. I am not ѕure ωhetheг thiѕ post is
wгitten by him аѕ no one else know
suсh detailed about my ρгoblеm.
Үou are incгedible! Thanks!
Also visit my web site :: R&B Music