måndag 13 februari 2012

Pom poms



Finast på kalaset tycker jag är pom poms, fint att blanda upp med ballonger! Stressad som jag var kvällen före kalaset bad jag Martin hjälpa mig fixa pom poms och gav honom en. Han testade i hela en minut innan han gav upp och sa att det där pallar inte jag :-D

Men för att vara fixade i stress så blev de rätt ok tycker jag! Och får hänga lite grann innan jag sparar undan dem i vårt redan fulltecknade förråd..

Tillägg: För er som undrar hur man gör dem - man kan göra dem from scratch förstås, i silkespapper man köper i ark men lättare är, som jag gjorde, att köpa dem halvfärdiga och sedan skrynkla till dem. Bruksanvisning medföljer i kitet om tre poms. Inbillar mig att det kan vara lite billigare också, silkespapper är vråldyrt! Jag köpte mina här.

Mia

6 kommentarer:

my white mess sa...

Inget för killar det är för tålamodskrävande för dem, hi, hi.
Kram Malin

Johanna Stålros sa...

Min man hade aldrig gjort någon, men jag har länge tänkt testa...är det silkespapper? Kram

Kusin Anna sa...

Hur har du gjort denna? Väldigt snygg!

jennys dockhus sa...

vilka fina :)

Ninja sa...

Aldrig hört talas om....

lotta sa...

Så coolt! Vilken söt ettåring! Ha en fin vecka! Kram Lotta