onsdag 18 januari 2012

Porslin




I blogglandia tipsar vi ju varann. Och Marie tipsade om det finfina porslinet på Ica Maxi (finns även i rosa). Jättebra! Om det inte vore som så att jag älskar vackert porslin och keramik och liksom inte behöver mer. Inte har plats heller för den delen. Så det var ju synd för mig. Men varför står det då några skålar och ett uppläggningsfat
här hemma ändå och ser så fina ut? Som inte kostade mer än dryga hundralappen tillsammans. Med kvittot kvar i en av skålarna. Just därför.

Behålla eller lämna tillbaka, behålla eller lämna tillbaka, behålla eller...

♥ Mia

13 kommentarer:

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Allvarligt!? Är det nyheter?

Har inte sett dem, men de är ju helt ljuvliga:)

Behöver inte heller nya skålar. Tallrikar ja, men inte uppläggningsfat.
Men de är ju så fina....;)

Kram Susanne

Fynda och Fixa sa...

Har också "köpstopp" på porslin om jag inte tar ut något annat ur skåpen först.

Men hur lätt är det, för allt porslin har ju sin charm. Även om maken kanske bara tycker att det är "ännu en vit skål" ;)

Ser ju jättefina ut. Ska ta en kik efter dem när jag besöker Maxi nästa gång.

Emmas hvite borg sa...

Beholde! Hihi, kjempesøte var de ;)
Klem Anette

Vecka - Vecka sa...

Ljuvliga! Måste kanske be min syster som bor i Sverige gå och handla igen :-) (fast jag nog har för mycket..)

Kram, Lotta

anne sa...

Vad fint porslin! det kanske är tur att vi inte har ica speciellt nära! ;D Men behåll det till det priset! :) Kram, Anne

Vita huset 28 sa...

Hej visst är det fint! Tipsade också om det på bloggen häromdagen. Jag jobbar ju då på Ica Maxi och har hand om kök och porslinsavdelningen. Hua va jobbigt det är. Det finns så mycket fint och inte kostar det mycket heller. Behålla så klart :)

Kram Camilla

Camilla sa...

Åhåå.. var du tvungen att påminna mej om detta.. Sist jag var på Maxi höll jag i fatet lääääänge. Funderade och funderade. Men det slutade med att jag ställde tillbaka fatet igen. Gissa om jag ångrat mej?!! Mmm.. det kan man lugnt säga. Så nu hoppas jag att fatet finns kvar när jag kommer till Maxi igen :)

Photo by Maria sa...

Behåll!!!
Jag har med kikat på dem men än så länge har jag bara sprungit förbi dem på Maxi..

KramMia

jennys dockhus sa...

Har kikat på det proslinet med på Maxi. det är himla sött

Hem och Harmoni Marie sa...

Hi hi hi.. gud, vad jag känner igen mig!
Tror du inte att fatet har flyttat hem till mig.. och de små skålarna på fot stod jag o höll i sist. De ligger illa till.. nästa besök så får de följa med hem.
Har faktiskt rensat bort lite muggar och glas nu så de får plats. :)

Behåll du tycker jag :) Sånt fint kan man inte lämna tillbaka...

Kram och tack för länkningen!
Marie

Landlige Hjem sa...

Jättefina ;))
Må så gott!
kram Anki

Dagar hos mig sa...

Behålla! De där ska jag också kolla in.

Solsjö - Under en vind sa...

Behålla!De är ju jättefina!

Kram!