lördag 14 januari 2012

Nya blommor



Snyft, jag har totalförsummat mina blommor och jag tror att ett par har gått hädan. Trist! Ironiskt nog ska de nya blommorna inte bara falla mig i smaken utan även helst passa i mina Sturehofkrukor också. Vilket dilemma!

Jag gillar gröna växter såsom myrten och murgröna men har faktiskt däremot fått min orkidé att blomma om två gånger nu vilket får mig att fundera på ett par orkidéer istället. För tydligen bryr inte den sig ett dugg om att bli bortglömd. Mycket praktiskt!

Mia

7 kommentarer:

Två systrar sa...

mina är också döda efter julen...haha och inga nya ska inhandlas innan flytten, sen så! Kram C

Emmas hvite borg sa...

Orkider liker seg her hos meg også ;) Minst mulig stell, hihi. God lørdag Mia :) Klem Anette

♥ Fyra årstider sa...

De krukorna är underbara.

Kram Lotta

Hus Nr.5 sa...

Fint!
Jag skulle oxå behöva lite nya växter. Står mest tomma krukor här och där. :P

Kram Verra

Victoria sa...

Jättefina krukor:)
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

baramittlillahem sa...

Jamenvisst är det konstigt att de dör sådär.. ;-) jag inbillar mig att det inte bara beror på min vård utan att de dör nå sorts "vinterdöd", det drar ju så hemskt i fönstret ;-) Jag är mest avis på dina Sturehof-krukor *vill ha*

kram

mammaxtre sa...

Det dilemmat känns igen :-)

Ha en fin söndag