lördag 31 december 2011

Nyårskrönika






De två översta bilderna, foto Martin. Resterande, foto jag.

Min nyårskrönika kan sammanfattas med ett enda ord. Eller ett namn snarare. Filippa. Ja, så känns det, allt kretsar runt snuttan och det är förstås så det ska vara.

I januari skulle hon födas men jag gick över tiden med 13 dagar till 4 februari då hon föddes med akutsnitt. Hon fick min infektion som jag fick för att vattnet gick tre dagar innan förlossningen (och jag inte fick komma in). Hon blev sjuk, jag blev sjuk. Hon blev frisk och likaså jag. Och BB-fikat, det fick vi inte :-(

Hon döptes i april, vi firade sommarlov och halvårsdag. Hösten kom och likaså jul, herregud, vad tar tiden vägen? Jovisst ja, Ellis Corner fyllde 2 år och bloggen 4 år, båda i februari.

Men året har inte varit så rosenskimrande som de flesta pratar om när de får barn utan ett år fullt av kolik (?), skrik så till vida att jag köpte hörlurar (jo, faktiskt, hon skrek så otroligt högt), amningsförsök som inte ledde nån vart, sjukdomar och värk, byte av ersättning tills det funkade med hennes mage, vyssjande tills jag fick inflammation och värk i handlederna, dagsömnen som inte funkade och ett gnyende och gnällande dagarna igenom som var svårt att veta vad som var fel för stunden. Att jag varit trött om kvällarna är bara en underdrift.. Men även stunder av lycka, glädje och kärlek för den underbaraste tjej på denna jord förstås!

Likaså detta år har bjudit på massa sjukdomar, främst för mig, en del bär jag på ännu och tröttar mig till tusende men jag hoppas att 2012 ska råda bukt på detta, låt dem dra åt pipsvängen! ;-) Jag önskar mig ett 2012 fullt med Filippamys och att vi får bli friska, glada och harmoniska! (Och kanske nåt trevligt till min 35-årsdag i april..)

Gott nytt år!

Mia

9 kommentarer:

Villa Lotta sa...

Beautiful thanks for sharing - happy new year to you!!!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad tråkigt att ni fick en så dålig start på ert liv tillsammans. Meeeen det blir bättre! Jag har ju fyra små knoddar och det är jobbigast med den första. Allt är ju nytt! Du är ny förälder, du har ett nytt barn, man brukar få nytt umgänge (vilket i och för sig kan ta ett tag), man kan väll sammanfatta det i att hela livet blir annorlunda! Du ska se att det här året kommer att bli heeelt annorlunda mot det förra. Om du vill ha tips och råd så är det bara att mejla mig!

Varm kram/ Anna

Hanna sa...

Vill titta in för att önska dig ett Gott Nytt År!
Kram
Hanna

mitt skärgårdsliv sa...

Önskar dig ett Gott nytt år!

Cattis sa...

Önskar dig ett
Gott Nytt År!

Kjamis Cattis

Johanna Stålros sa...

Vilket fint år!! Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Så ses vi nästa år;) Kram Johanna

Renia sa...

Gott nytt år! Piękne wspomnienia :)

StrandviksVillan sa...

Åååh, jag önskar också att du får allt det där under det nya året!!

Filippa är verkligen jättesöt och det känns som igår du fortfarande hade henne i magen :) Önskar att man själv hade såna underbara foton av sina barn...

Ett riktigt underbart nytt år till er!
Tack snälla du för lycka-till-hälsningen!
kram, Ann-Christine

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Ett riktigt charmtroll har ni iaf :) Gott nytt år Mia! Kram